اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برخورد قاطع و قانونی با متخلفان از مصوبات ستاد کرونا/ اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در ابرکوه

فرماندار و امام‌جمعه شهرستان ابرکوه از تیم‌های نظارتی و بازرسی و همچنین نیروی انتظامی خواستار برخورد قاطع و قانونی با متخلفان از مصوبات ستاد مقابله با کرونا شدند.

برخورد قاطع و قانونی با متخلفان از مصوبات ستاد کرونا/ اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمد کاظمی نسب در بیست و یکمین جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سیر صعودی ابتلا به این بیماری در ابرکوه خبر داد و گفت: بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت در تقسیم‌بندی شهرها از نظر ابتلا به کرونا، ابرکوه هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار داشته و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان نگران‌کننده است.

فرماندار ابرکوه بر اجرای قاطع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و افزود: ادارات، بانک‌ها و سایر نهادهای مرتبط با دولت، ملزم به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده هستند.

کاظمی نسب تشدید بازرسی‌های اصناف را خواستار شد و گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج تیم‌های نظارتی در ابرکوه، مهردشت، روستاهای بخش مرکزی و بهمن سازماندهی‌شده و در مواجهه با اصناف متخلف از اصول و پروتکل‌های بهداشتی برخورد قاطع و قانونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها باید وارد وضعیت هشدار شود، اذعان کرد: کم شدن تبلیغات و اطلاع‌رسانی این مفهوم غلط را در جامعه ایجاد کرده است که وضعیت خطرناک کرونا خاتمه یافت است؛ لذا باید اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم پیرامون افزایش آمار مبتلایان و در کمین بودن خطر کرونا به صورت گسترده وارد وضعیت هشدار شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی از ناکافی بودن اقدامات انجام شده و انجام برخی اقدامات غیرضروری در حوزه مقابله با کرونا سخن گفت و ابراز کرد: افراد مبتلا به کرونا و خانواده‌های آنان باید محدودتر از قبل شده، رفت و آمدهای آنان کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: هرچند مردم به خاطر تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی به ویژه در ماه رمضان و شب‌های قدر آزردگی روحی دارند؛ اما باید ائمه جماعات، هیئت امناء مساجد و نمازگزاران توسط مدیریت اداره اوقاف و همچنین اداره تبلیغات اسلامی توجیه شوند و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی به آنان یادآوری شود.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن انتقاد نسبت به تجمعات شبانه در بلوار ابوریحان بیرونی و سردار شهید جلایی به بهانه پیاده‌روی، دوچرخه سواری و موتورسواری، از نیروی انتظامی خواست که با توجه به قانون عدم تجمع افراد در اماکن عمومی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، برخورد قانونی با تجمع‌کنندگان داشته باشند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول