اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش دکل های فعال نفت و گاز آمریکا به کمترین میزان 80 سال گذشته

تعداد دکل های فعال نفت و گاز آمریکا به 374 دکل کاهش یافت که کمترین تعداد در تاریخ 80 ساله ثبت‌ آمار دکل ها به شمار می رود.

کاهش دکل های فعال نفت و گاز آمریکا به کمترین میزان 80 سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی آمریکا به کمترین تعداد در تاریخ 80 ساله آمار ثبت شده رسید زیرا صنایع انرژی امریکا تولید و هزینه های خود را برای مدیریت کاهش تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا پایین آوردند.

بر اساس آمارهای بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی در جهان، شمارش دکل های فعال، شاخص اولیه تولیدات آتی است که در هفته منتهی به 8 ماه می 34 دکل کاهش یافت و به 374 دکل رسید.

آخرین باری که تعداد دکل های فعال آمریکا به کمترین رقم در تاریخ رسیده بود به می 2016 باز می گردد که 404 دکل فعال بودند.

تقاضا برای سوخت در سراسر جهان حدود 30 درصد کاهش یافته است به همین دلیل، شرکت ها در هزینه های خود کاهش های چشمگیری صورت دادند و هزاران کارگر را اخراج کردند و با کاهش تولید سعی کردند تا فزونی در جهان را جبران کنند. در چند هفته گذشته، مصرف انرژی اندکی افزایش یافته اما انتظار می رود، عرضه بیش از حد، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

حفاران آمریکایی از نیمه ماه مارس، پس از اینکه قیمت نفت به علت شیوع ویروس کرونا و یک جنگ محدود میان عربستان و روسیه بر سر سهم از بازار شروع به کاهش کرد، به طور متوسط 52 دکل نفتی را در هفته خاموش کردند.

بنا بر اعلام بیکر هیوز، تعداد دکل های نفتی آمریکا در هفته گذشته با کاهش 33 عددی به 292 دکل رسیده که کمترین میزان از سپتامبر 2009 به شمار می رود؛ در عین حال، تعداد دکل های گازی با کاهش یک عددی به 80 دکل رسیده که کمترین تعداد در تاریخ محسوب می شود.

به نوشته این گزارش، تعداد دکل های آمریکا در ماه آوریل 38 درصد و نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش یافته است. تحلیلگران انتظار دارند که شرکت های آمریکایی کاهش دکل ها را تا پایان سال حفظ کنند و در سال های 2021 و 2022 نیز تمایلی به فعال کردن بسیاری از واحدهای جدید نداشته باشند.

بانک سرمایه گذاری ریموند جیمز پیش بینی کرده بود که تعداد دکل های فعال نفت و گاز آمریکا از 800 دکل فعال در پایان سال 2019 به حدود 400 دکل در نیمه سال و 200 دکل در پایان سال 2020 برسد. این بانک پیش بینی کرده بود در سال 2021، به طور متوسط 225 دکل فعال باشند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول