اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| اکثر یهودیان فلسطین اشغالی مخالف الحاق کرانه باختری هستند

پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد اکثریت یهودیان ساکن این منطقه مخالف طرح تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی هستند.

نظرسنجی| اکثر یهودیان فلسطین اشغالی مخالف الحاق کرانه باختری هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تبلیغات فراوان مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی درباره الحاق مناطق صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به فلسطین اشغالی، اما یهودیان این منطقه راهکار دو دولتی را ترجیح می‌دهند.

به نوشته وبگاه «آی۲۴ نیوز»، نظرسنجی جدیدی که توسط گروه موسوم به «فرماندهان امنیت اسرائیل» انجام شده، نشان می‌دهد ۴۰ درصد از ساکنان فلسطین اشغالی مخالف الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری بوده و از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات با فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

این گروه که از مقام‌های ارشد پیشین دستگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل شده، می‌گوید در این نظرسنجی ۲۲ درصد موافق عقب‌نشینی کامل اسرائیل از کرانه باختری هستند و ۱۳ درصد نیز حفظ وضعیت کنونی را ترجیح می‌دهند.

بر این اساس، فقط ۲۶ درصد از صهیونیست‌ها حامی طرح الحاق ذیل «معامله قرن» هستند.

طبق نتایج نظرسنجی، فقط ۳۶ درصد از حامیان «بنیامین نتانیاهو» و حزب لیکود، از طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری حمایت می‌کنند و گویا این طرح در میان طرفداران کابینه جدید تل‌آویو هم چندان طرفدار ندارد.

به نوشته آی۲۴نیوز، همچنین ۲۱ درصد از رأی‌دهندگان به حزب لیکود در انتخابات اخیر در فلسطین اشغالی، خواستار اجرای راهکار دو دولتی هستند. ۲۵ درصد از همین افراد نیز عقب‌نشینی کامل از کرانه باختری و جدا شدن اسرائیل از امور فلسطینی‌ها را می‌خواهند.

این در حالی است که «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی روز گذشته با اشاره به آمادگی واشنگتن برای به رسمیت شناختن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی، گفت اگر کابینه جدید تل‌آویو بخواهد در عرض چند هفته این اتفاق می‌افتد.

بیش از ۳۰ مقام پیشین امنیتی و سیاست خارجی دموکرات طی نامه‌ای به کمیته ملی این حزب، خواستار مخالفت حزب دموکرات با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی شدند.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر امسال نیز به کاخ سفید هشدار داد که ضمن زنده نگاه داشتن راهکار دو دولتی، به رژیم صهیونیستی اجازه الحاق کرانه باختری را ندهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول