اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکمیل ۴۵۱ پروژه بالای ۵۰ درصد در خراسان رضوی در سال جاری

مدیرکل صنعت معدن وتجارت خراسان رضوی از تکمیل ۴۵۱ پروژه بالای ۵۰ درصد در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند.

تکمیل ۴۵۱ پروژه بالای ۵۰ درصد در خراسان رضوی در سال جاری

 محمدرضا مس‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: پتانسیل‌های معدنی در این شهرستان بی‌نظیر بوده، درحال حاضر بردسکن برای سرمایه‌گذاران ،منطقه‌ای شناخته شده در کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه به زودی فعالیت تولید فرآورده‌های معدنی در حوزه مس، کارگاه بزرگی در بردسکن  تجهیز می‌شود، افزود: با توجه به جایگاه این شهرستان و تولید فرآورده‌های کنسانتره مس  که در بازارهای جهانی دارای اهمیت است، کارشناسان معدنی دنیا در معادن ما حضور دارند.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع مس کشور حساب ویژه‌ای را برای بردسکن بسته و این شهرستان مرکز سرمایه‌گذاری معدنی مس و طلا است، اظهار کرد: در واقع بازار جهانی روی مس توجه دارد، امیدواریم با کمک همه اضلاع اقتصادی در دولت و خراسان رضوی شاهد آینده درخشان در حوزه مس در این استان و بردسکن باشیم.

مس‌فروشان ادامه داد: سرمایه‌گذاری افراد در منطقه مبارزه با فقرزدایی بوده، سبب رشد و توسعه منطقه و اشتغالزایی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه بردسکن از لحاظ معدنی منطقه مستعد است، اضافه کرد: وقتی که شرکت مس کشور  به جز بخش خصوصی خود وارد سرمایه‌گذاری در حوزه مس شده، یعنی اینکه بردسکن در کشور شناخته شده و مستعد کار سرمایه‌گذاری است.
نباید برای سرمایه‌گذار سیم خاردار ایجاد شود

مس‌فروش با تاکید بر کمک به رفع موانع کاری افراد سرمایه‌گذاران، افزود: در هر زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاران نباید "سیم خاردار" ایجاد کنیم، بلکه باید موانع و سیم خاردارهای مسیر را برایشان کوتاه از بین ببریم.

وی با اشاره به تسهیل امور کار سرمایه‌گذار و چهار ظرفیت بزرگ در خراسان رضوی در حوزه رفع مشکلات اقتصادی، بیان کرد: ظرفیت شورای تامین در این استان، حوزه قضایی، ستاد تدبیر و نیز ستاد تسهیل و رفع موانع از جمله ظرفیت‌های حل مشکلات اقتصادی افراد سرمایه‌گذار است و استاندار  خراسان رضوی تاکید دارد نباید فرد سرمایه‌گذار در پیچ و خم‌های اداری از کار منصرف شود.

وجود ظرفیت‌های معدنی در خواف، بردسکن و گناباد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ظرفیت های معدنی در بردسکن، خواف و گناباد، اظهار کرد: دو معدن طلای فعال و معادن غنی مس در  بردسکن در کشور شهرت دارند، این موضوع سبب شده امروز بردسکن محل تردد افراد و سرمایه‌گذاران شده، به زودی شاهد تحول عظیمی در حوزه اقتصادی در این شهرستان می‌شویم.

مس فروش با اشاره به اینکه به شرکت‌هایی که نیرویی را اخراج نکرده و در بحث کرونا آسیب‌دیده هستند، تسهیلاتی پرداخت می‌شود، گفت: این شرکت‌ها به ازای هر یک کارگر خود می‌توانند ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات  با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

وی از ۴۵۱ طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در خراسان رضوی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم این طرح‌ها در این استان طی سال جاری تکمیل کنیم، این طرح‌ها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند.

وجود ۴۱ طرح دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ۴۱ طرح دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در این استان، متذکر شد: به دنبال  سرمایه گذارانی هستیم که ضمن معرفی این طرح‌ها که هر یک دارای اولویت اجرا در خراسان رضوی هستند، آنها را از نظر اعطای تسهیلات کمک و تشویق کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول