اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مشکلات دام عشایرگچساران با کوچ دیرهنگام / کوچ عشایر به وسیله خودروهای سنگین

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا و به تاخیر افتادن کوچ عشایر به مناطق ییلاقی مشکلاتی را برای دام این قشر به وجود آورده است.

مشکلات دام عشایرگچساران با کوچ دیرهنگام / کوچ عشایر به وسیله خودروهای سنگین

 صادق فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با اشاره به جمعیت عشایر این شهرستان گفت: عشایر گچساران دارای جمعیتی بیش از یک هزار خانوار با جمعیتی بیش از هشت هزار نفر در مناطق عشایر این شهرستان سکونت دارند.

وی با بیان اینکه گچساران دارای ۶۸ نقطه عشایری است، افزود: مناطقی از جمله دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از  مناطق عشایرنشین گچساران به شمار می‌رود.

رئیس امور عشایر گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران یکی از قطب های اصلی عشایر استان است، عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کوچ عشایر به مناطق سردسیری متفاوت‌تر از سال‌های قبل است.

فاتحی  با اشاره به اینکه این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند، گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا و به تاخیر افتادن کوچ عشایر مشکلاتی را برای دام این قشر به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل گرما و رویش علفی به نام سیخک مشکلات گوارشی برای دام های عشایرنشین این مناطق به وجود آورده است.

 رئیس امور عشایر گچساران ابراز کرد: برای جلوگیری از بیماری دام عشایر در حال حاضر کوچ عشایر به صورت مکانیزه توسط خودروهای سنگین انجام می شود.

 فاتحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون بیمار مبتلا به کرونا در جمعیت عشایری این شهرستان مشاهده نشده است.
 وی با تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی که امنیت را در زمان جا به جایی کوچ عشایر ا بر عهده دارند، افزود:تمامی  اقدامات لازم در جهت کوچ عشایر انجام گرفته شده است.

فاتحی  با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم در هنگام جابه جایی دام عشایر اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: براساس ساماندهی عشایر تصویب شد ادارات دمنپزشکی، نیروی انتظامی و امور عشایر   نسبت به تامین امنیت و سلامت عشایر کوچنده اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول