اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا | ۱۵۰ هزار فوتی در اروپا؛ مبتلایان اسپانیا از ۲۲۰ هزار نفر گذشت

همزمان با رسیدن تلفات ویروس کرونا در اروپا به ۱۵۰ هزار نفر، تعداد مبتلایان در اسپانیا نیز از دویست‌وبیست هزار نفر عبور کرد.

کرونا | ۱۵۰ هزار فوتی در اروپا؛ مبتلایان اسپانیا از ۲۲۰ هزار نفر گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان، علی‌رغم نزولی شدن نمودار ابتلای روزانه، همچنان رو به افزایش است.

خبرگزاری فرانسه امروز (پنجشنبه) براساس داده‌های جمع‌آوری شده خود گزارش داد که شمار قربانیان این بیماری در قاره اروپا از ۱۵۰ هزار نفر گذشته است.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۱۲۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلُس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۲۱۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۲۱۴۴۷ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۶۰۷۰ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۶۳۹ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۷۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۱۴۲۰ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۸۴۱۵ نفر افزایش یافت.

 

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۲۰۰ نفری طی یک روز گذشته بوده که در مقایسه با روز قبل افزایش داشته است.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۸۸۶۵ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۵۹  آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۴۰۳ نفر افزایش پیدا کرد.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۳۰۰۶۰ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اندبه ۱۸۰۵ نفرافزایش یافت.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول