اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

غربالگری ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر در ورودی خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع کرونا بالغ بر ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر با حضور ۵۴ نفر روز نیروی امدادی در ورودی‌های استان غربالگری شده‌اند.

غربالگری ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر در ورودی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی احمدی در نشست خبری که در مجتمع فرهنگی شهدای امدادگر هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در ۷ می سال ۱۸۵۹ میلادی تاجر سوئیسی در مسیر سفر به فرانسه شاهد جنگی بی‌رحمانه در مسیر آلمان و اتریش بود و این تاجر با همکاری زنان روستای محل به امدادرسانی آسیب‌دیدگان شتافت و این روز به نام روز جهانی هلال احمر نامگذاری شد که بعدها به هفته هلال احمر تبدیل شد و در حال حاضر ۱۷۶ کشور جهان از جمله ایران عضو صلیب سرخ جهانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده و برنامه‌های امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و به پاس قدرشناسی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت با شعار تقدیر از حافظان سلامت برگزار می‌شود و جمعیت هلال احمر یکی از مجموعه‌های فعال و پرکار کشور در بحث مبارزه با کرونا بوده است.

وی با اشاره به  اولین عملیات رسمی امدادی در ایران، عنوان کرد: این عملیات مربوط به حادثه در مسیر قوچان به فاروج در خراسان بزرگ در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی با مدیریت دکتر محمدرضا امیراعلم بود، شخصیتی که بنیانگذار شکل‌گیری جمعیت هلال احمر در ایران بود.

احمدی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا بالغ بر ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر با حضور ۵۴ نفر روز نیروی امدادی در ورودی‌های استان غربالگری شدند و با توجه به تعطیلی طرح نوروزی کاهش ۸۰ درصدی مراجعات مردمی را داشتیم و در این مدت بالغ بر ۲۵۰ هزار ماسک توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تولید شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی متذکر شد: از ۱۲ بهمن محتویات و موضوعات آموزشی در بحث مبارزه با کرونا با زبان‌های مختلف آغاز شد تا کمترین حادثه به مردم تحمیل شود و تاکنون ۲۵۰ هزار بسته از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی توزیع شده و طی روزهای آینده ۱۰۰ هزار بسته دیگر توزیع خواهد شد و داروهای بیماران خاص و کرونایی نیز در داروخانه جمعیت هلال احمر قابل عرضه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری انتخابات مجامع در ۳ مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتخابات مرحله شهرستانی در ۲۳ خرداد در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و پس از آن انتخابات مراحل استانی و کشوری را خواهیم داشت، تا این لحظه ۱۴ هزارو ۴۶۴ نفر واجد شرایط عضویت تایید صلاحیت شدند و رای‌گیری اعضا با مدیریت هیأت رئیسه انجام می‌شود.

احمدی یادآور شد: در حوزه معاونت درمان ۳هزار و ۳۹۵ مورد مراجعات ارتوپدی معلولان، ۸۳۵ مورد فیزیوتراپی، ۵۲۲ مورد کاردرمانی و ۳۲۲ مورد گفتاردرمانی داشته‌ایم و در حوزه آموزش بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از محتواهای آموزشی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی ابراز کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هزار و ۱۵۰دانشجو با ۸۵ استاد در ۶ رشته تخصصی داریم و تاکنون ۸۱۰ نفر در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

نیمه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مشارکت‌های مردمی در انجام کارهای مومنانه است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بخش دیگری از این مراسم گفت: خداوند منان می‌فرماید؛ هرکس به هر سهم و اندازه‌ای که خدمت به خلق داشته باشد اجر و ثوابی چندبرابری برایش منظور می‌شود و این سخن شامل حال نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدلله اسدی خاطرنشان کرد: از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته که ویروس کرونا وارد کشورمان شد تاکنون شاهد حضور پررنگ نیروهای جمعیت هلال احمر بودیم و این حضور با طرح پیشنهادی خدمت مومنانه مقام معظم رهبری در آستانه ماه مبارک رمضان و کمک به همنوعان نیازمند جلوه‌ای زیباتر به‌خود گرفت.

وی با بیان اینکه در دوران بحران کرونا فعالیت‌های حضوری به مجازی تغییر کرده است، ابراز کرد: در این وضعیت کرونایی از طریق فضای مجازی با خیران نیک‌اندیش ارتباط مطلوب و موثر برگزار می‌کنیم و در ماه مبارک رمضان نیز ضمن قرائت جزءخوانی‌ها و بیان احکام شرعی به تفسیر آیات شریفه سوره مبارکه مائده که متناسب با این روزها هم هست می‌پردازیم.

اسدی ادامه داد: نیمه مبارک رمضان و سالروز میلاد فرخنده کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) بهترین فرصت برای مشارکت‌های مردمی در انجام کارهای مومنانه است و پس از آن شب‌های پرفضیلت قدر و شهادت امام علی(ع) را داریم، شخصیت بزرگواری که پدر یتیمان هستند و ارادتمندان ایشان با تاسی از امام و مولای خود، به یاری ایتام می‌شتابند.

گفتنی است؛ ایران در سال ۱۳۰۱ جمعیت ملی خود را تأسیس کرد، ولی به جای استفاده از نشان صلیب‌سرخ و یا هلال‌احمر علامت شیر و خورشید سرخ را به عنوان نشان جمعیت خود انتخاب کرد و علامت شیر و خورشید در کنفرانس ژنو در سال ۱۹۲۹ به عنوان نشان سوم مورد حمایت بین‌المللی، به تصویب رسید. از آن پس ۳ نشان صلیب‌سرخ، هلال‌احمر و شیر و خورشیدسرخ به عنوان نشانه‌ای رسمی و بین‌المللی شناخته و نهایتاً در متن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو مصوب ۱۹۴۹ به عنوان نشانه ۳ گانه بین‌المللی که تحت حمایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه قرار دارد به تصویب رسید.

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال ۱۳۵۹ دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده می‌کند، از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

انتهای‌پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول