اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دولت آلمان از توقف برنامه‌های خود در قرقیزستان خبر داد

سفارت آلمان در «بیشکک» در بیانیه رسمی از توقف برنامه‌های این کشور در قرقیزستان خبر داد.

دولت آلمان از توقف برنامه‌های خود در قرقیزستان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سفارت آلمان در قرقیزستان در بیانیه رسمی از توقف برنامه‌های مشترک با «بیشکک» خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه اصلاحات ساختارهای وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان (BMZ) تغییرات جدی صورت گرفت و اکنون نهادهای آلمان مشغول در زمینه همکاری بین‌المللی دقیق‌تر و محکم‌تر در برابر چالش‌های جدید جهانی فعالیت می‌کنند.

برنامه اصلاحات مذکور به نام «BMZ 2030» است و تحت نظارت «گرد میولر» وزیر همکاری اقتصادی و توسعه آلمان اجرایی شد که اهداف این نهاد تجدید و کاهش شمار شرکا خواهد شد.

پروژه‌های نهادهای بین‌المللی آلمان مانند «GIZ» و «KfW» طی چند سال آتی در قرقیزستان به اتمام می‌رسند. بنابراین در سال جاری رایزنی‌های سیاسی با مقامات دولتی قرقیز با هدف بررسی این موضوع برگزار می‌شود.

پروژه‌های جاری حتما طبق برنامه‌های تعریف شده به پایان می‌رسند.

آلمان در نتیجه فعالیت بلندمدت خود نقش قابل توجهی در زمینه توسعه اقتصادی، بهبود  ساختارهای بهداشت قرقیزستان به خصوص تقویت ظرفیت بیشکک در مبارزه با کرونا و عواقب آن دارد و برلین به تازگی منابع مالی برای مبارزه با این ویروس اختصاص داده است.

آلمان هم‌چنین برنامه‌های جدید مربوط به ارائه کمک به قرقیزستان جهت مقابله با بحران فعلی را بررسی می‌کند.

فعالیت مؤثر آلمان در قرقیزستان در سال 1993 آغاز یافت و از آن پس بیشکک به پیشرفت‌های بسیاری رسید، هم‌زمان قرقیزستان توانست سطح زندگی مردم افزایش و نرخ فقر را کاهش دهد.

تصمیم توقف همکاری با توجه به ظرفیت‌های فعلی قرقیزستان گرفته شد زیرا بیشکک دیگر در فهرست کشورهای نیازمند کمک قرار ندارد.

همکاری از طریق دیگر سازمان‌های آلمان (به غیر از «BMZ») ادامه خواهد یافت که در تقویت روابط در زمینه اقتصاد، آموزش، دفاع از محیط زیست و فرهنگ بسیار مهم است.

به عنوان مثل وزارت امور خارجه آلمان برنامه «آسیای مرکزی سبز» را هم‌چنان اجرا می‌کند و دیگر نهادها به فعالیت مشترک با همتایان قرقیز در بخش‌های اقتصاد، آموزش، دفاع از محیط زیست و غیره ادامه می‌دهند.

حتی پس از اتمام برنامه‌های جاری در قرقیزستان آلمان در عرضه‌های چندجانبه مانند اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بانک‌های مختلف به بیشکک کمک خواهد کرد.

فعالیت بسیاری از سازمان‌های غیردولتی و انجمن‌های سیاسی توسط دولت آلمان در آینده هم حمایت می‌شود.   

شایان ذکر است که هفته گذشته در رسانه‌های منطقه اطلاعات تأیید نشده درباره توقف فعالیت نهادهای آلمان در تمام کشورهای آسیای مرکزی به غیر از ازبکستان منتشر شده بود.

و در حال حاضر بیانیه رسمی سفارت آلمان توقف برنامه‌های برلین در قرقیزستان را تأیید کرد. 

انتهای پیام/.    ‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول