اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مهمانان سفره افطاری در دهدشت/اطعام پرمهر در ماه مهربانی

مرحله نخست طرح «سفره افطاری نیازمندان» با توزیع 500 پرس غذا در دهدشت آغاز شد.

مهمانان سفره افطاری در دهدشت/اطعام پرمهر در ماه مهربانی

به گزارش خبرگاری فارس از کهگیلویه، ماه مبارک رمضان فرصت ترویج ارزش‌های دینی و اجتماعی و عمل به سنت‌های حسنه‌ مورد تأکید دین مبین اسلام و مورد توصیه اهل بیت عصمت و طهارت است.

در ماهی که همه بر سر بزرگترین خوان میزبانی رئوف و بزرگ گرد آمده‌اند و از سفره پربار آن متنعم می‌شوند چه خوب است که بتوانید با کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان لذت خیر، برکت و رحمت را ماندگار کنید.

اطعام و افطار نیازمندان یکی از آیین ویژه ماه ضیافت الهی است؛ سفره‌های ساده اما پر خیر و برکتی که همه ساله به همت دستان مهربان گسترده می‌شد تا خانواده‌های نیازمند آبرومندانه در فضای صمیمی دور هم به صرف افطاری مشغول باشند امسال در سایه شرایط کوید 19 جمع شده اما این ویروس باعث فراموشی مهمانان ضیافت افطاری نشد.

 

این روزها در ماه میهمانی خدا اطعام فقرا و کسانی که به خاطر ویروس کرونا مدتی است کاسبی‌شان مختل شده و خانه‌نشین شده‌اند حال و هوای دیگری دارد.

سفره اکرام و اطعام دفتر رهبری چند سالی می‌شود با عنایت رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم کشور برپا می‌شود و دعوت‌شدگان به این ضیافت اقشار نیازمند هستند.

اولین مرحله این ضیافت امروز در دهدشت آغاز شد تا غذای گرم به سفره افطار جامعه هدف برسد.

 

برای توزیع این غذاها با دست‌های نیکوکاری که در تکاپوی تهیه اطعام بودند ساعاتی همراه شدم. آشپزخانه اطعام مهدوی خوابگاه کمیته امداد محل پخت غذایی بود که برای مهمانان خاص تدارک دیده می‌شد.

بوی مطبوع قیمه پلوی پخت شده از فضای آشپزخانه به مشام می‌رسید. ظرف‌های زیادی از غذا تهیه و بسته‌بندی شده بود و آشپزها همچنان مشغول ادامه کار بودند تا ظرف‌های غذا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

 

در این طرح با همکاری کمیته امداد و دفتر امام جمعه بسته‌های غذا برای توزیع در محله‌ها مطابق لیست شناسایی شده تقسیم و برای رساندن به در خانه‌ها آماده شد.

با رئیس دفتر امام جمعه که حالا دیگر خانواده‌های نیازمند را به خوبی می‌شناسد و آدرس و تلفن از آنها دارد به کوچه پس کوچه‌هایی از شهر رفتیم در حالی که خورشید دوازدهمین روز از رمضان آخرین پرتوهای نور را به زمین هدیه می‌بخشید تا فردا دوباره از راه برسد.

 

کوچه‌های شهر خلوت بود هر کس در تدارک سفره افطار در لحظات نزدیک اذان مشغول بود در خانه‌هایی اما کسانی با سکوت تکیه بر ستون فقر کنج خانه نشسته و شاید به پهن کردن سفره خالی از افطاری می‌اندیشیدند.

 

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خصوص اجرای طرح سفره رهبری در ماه رمضان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سالیانه مبالغی را در اختیار دفاتر ائمه جمعه برخی مناطق محروم کشور قرار می‌دهند تا برای نیازمندان سفره افطاری گسترده شود.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: این طرح در دهدشت با همکاری خیرین و نهادهای حمایتی برگزار می‌شود.

وحدانی‌فر افزود: از کمک‌های خیرین برای گسترش طرح و کمک به تعداد بیشتری از جامعه هدف استفاده و معمولا طی چندین مرحله تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر مرحله 500 پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود، افزود: آشپزخانه اطعام مهدوی برای پخت غذای گرم مهیا شده است.

عبدالخالق آرامش‌دوست با بیان اینکه کمیته امداد در برپایی ضیافت افطاری با دفتر امام جمعه همکاری دارد، اضافه کرد: بخشی از هزینه تأمین غذای گرم بر عهده کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد کهگیلویه گفت: تلاش می‌کنیم مرحله دوم و سوم این طرح در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر برگزار شود.

به گزارش فارس، برای قدم نهادن در این رسم نیک اگر می‌خواهید همراه شوید برای تهیه بسته ارزاق ماه رمضان کمک‌های خود را به دفتر امام جمعه دهدشت تحویل دهید تا بتوانید لبخندی بر لبان مستمندان در این ماه بنشانید.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول