اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از احتمال رایگان شدن اینترنت «شاد» تا پیگیری مسکن برای 2700 فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص وضعیت آموزش در دوران کرونا، بودجه‌های عمرانی تخصیص شده، فعالیت‌های فرهنگی در مدارس، نقل و انتقال فرهنگیان و ... به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

از احتمال رایگان شدن اینترنت «شاد» تا پیگیری مسکن برای 2700 فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرحناز قائدامینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به مشکلات شبکه شاد و دریافت اینترنت معلمین، گفت: تمامی اتفاقات آموزشی درفضای مجازی با نبود همه‌ی زیرساخت‌ها ظرف دوماه صورت گرفت که این درحالی است که ۷۰ درصد آموزش‌ها به دانش‌آموزان داده شده است همچنین معلمان اینترنت رایگان خود را دریافت کردند و در آینده اینترنت شبکه‌ی شاد رایگان خواهد شد.

2 هزار و 700 دانش‌آموز در طرح حفظ جز 30 شرکت کردند

وی در پاسخ انجام فعالیت‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی، توضیح داد: هیچ کدام از فعالیت‌های آموزش و پرورش از جمله فعالیت‌های قرآنی یا فرهنگی تعطیل نشدند به گونه‌ای که 2 هزار و 700 نفر در نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم شرکت کردند همچنین در بخش فرهنگی مسابقه بزرگ کتابخوانی تربیت ماندگار استان از ۸۰ نفر اصلی تعداد ۲۶ نفر از استان ما بودند که حائز رتبه شدند.

قائدامینی به برگزاری دوره‌های جبرانی برای دانش‌آموزان پایه اول اشاره کرد و گفت: برای دانش‌آموزان پایه اول در سال آینده تحصیلی دوره‌ی جبرانی برگزار می‌شود، همچنین برای دسترسی بهتر دانش‌آموزان و بهره‌مندی بهتر آنها از آموزش شبکه‌ی استانی نیز در حال راه اندازی است.

درخواست بیش از 3 هزار فرهنگی برای اخذ مسکن

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص مدارس استثنایی توضیح داد: تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنایی کم است و امر آموزش به راحتی و با توجه به عدم ازدحام در کلاس و با همراهی اولیا در صورت بازگشایی مدارس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد 3 هزار و ۳۰۳ نفر از استان برای مسکن فرهنگیان ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از همه‌ی مناطق استان برای مسکن تقاضا داریم که این امر با یافتن زمین مناسب از سوی بنیاد مسکن آغاز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص کمک‌های فرهنگیان استان در رزمایش مومنانه، گفت: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان فرهنگیان آن مناطق منزل خود را از دست دادند که فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مبلغ یکصد میلیون تومان پرداخت و ساخت دو مسکن را تقبل کردند؛ امیدواریم در موضوع رزمایش همدلی هم گام مؤثری از طرف فرهنگیان برداشته شود.

خداحافظی مدارس چهارمحال و بختیاری با بخاری نفتی

وی  در خصوص اعتبارات نخصیص داده شده به آموزش و پرورش گفت: ما نود میلیارد تومان برای تکمیل ۸۹ پروژه دریافت کرده‌ایم که چهل میلیارد تومان آن برای جمع‌آوری بخاری گازی از سطح مدارس استان است و تا پایان آبان ماه جمع آوری می‌شوند مگر در روستاهایی که گازرسانی نشده‌اند.

قائدامینی در خصوص  نقل و انتقالات فرهنگیان در استان گفت: مدیریت نقل و انتقالات استان مدیریت شیشه‌ای است به گونه‌ای که همه‌ی نقل و انتقالات در استان باید شفاف باشد و انتقالات طبق امتیازات صورت بگیرد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول