اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشکیلات خودگردان فلسطین: آمریکا پشت طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات سفیر آمریکا در مورد طرح الحاق کرانه باختری را دروغ دانست و گفت که آمریکا پشت این طرح است.

تشکیلات خودگردان فلسطین: آمریکا پشت طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین اظهارات «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را دروغ و مردود دانست.

نبیل ابو ردینه امروز چهارشنبه گفت اینکه سفیر آمریکا گفته که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به قلمرو رژیم صهیونیستی، تصمیم اسرائیلی است، مردود و کذب است؛ چرا که این تصمیم بر اساس معامله قرن آمریکا و نقشه‌های این کشور علیه فلسطین گرفته شده است.

بنابه گزارش روزنامه الشرق، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی و آمریکا در این باره حق ندارد و هرگونه اقدامی که مخالف قانون و قوانین بین‌الملل باشد، مشروعیت و وجهه قانونی ندارد.

نبیل ابو ردینه گفت که مردم فلسطین همه توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد این گونه اقدامات اجرا شود. او تهدید کرد که در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری به به رژیم صهیونیستی، همانگونه که محمود عباس گفته، همه توافقات و تفاهم‌نامه‌ها با اسرائیل و آمریکا لغو خواهد شد. تشکیلات خودگردان بر اساس معاهده اسلو، با رژیم صهیونیستی توافق امنیتی امضا کرده است.

در هفته‌های اخیر و به دنبال اعلام توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی و سفید» برای تشکیل کابینه، احتمال اقدام تل‌آویو برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به خود تقویت شده چرا که نتانیاهو و گانتز پیشتر موافقتشان را با این موضوع اعلام کرده بودند.

از سوی دیگر، مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر و تأکید کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید اقدامات مربوط به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، صورت گیرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول