اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در ترویج فرهنگ مطالعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در ترویج فرهنگ مطالعه است که باید مورد به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در ترویج فرهنگ مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در جریان دیدار محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با با ایشان، با اشاره به نقش مهم جشنواره رضوی در جلب توجه عموم به مقوله کتاب، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره حرکتی مهم در ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد، افزود: این مهم باید در فرهنگ اجتماعی ما بیش از پیش پررنگ شود و به عنوان یکی نیاز مهم همواره مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند رضوی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد علاوه بر ارتقای شاخص‌های مطالعه جامعه را به سمت و سوی سعادت می‌برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر لزوم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید کرد و یادآور شد: این امر در گرو همکاری موثر و مفید دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ است.

برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی نیازمند همکاری دستگاه‌های فرهنگی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار خواستار همکاری دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی شد و گفت: با توجه به وضعیت موجود استقبال از این جشنواره خوب بوده است و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی نیز بهتر شود.

محمد مخدومی عنوان کرد: در دوره‌های قبلی جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شد اما در این دوره با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه امکان حضور در جشنواره تنها از طریق الکترونیکی و مجازی فراهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 12 عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در حال برگزاری است و مهلت شرکت در جشنواره تا ۹ خردادماه سال ۹۹ است.

مخدومی کتاب‌های «گنبد خورشید»، «زندگی حضرت معصومه(س)» و «ده قصه از امام هادی(ع) برای بچه‌ها» را ویژه رده سنی کودک عنوان و اضافه کرد: در رده سنی نوجوان کتاب های «ستاره من»، «نشانه‌ها» و «مژده گل» و در رده سنی جوان و بزرگسال نیز آثاری تحت عنوان «امام رضا(ع): تاریخ و سیره»، «امام رضا(ع) و ایران»، «بر مدار آفتاب»، «شاهچراغ(ع)»، «خورشید رهنمای» و «حکمت‌های نقوی» معرفی شده است.

وی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند با مطالعه منابع معرفی شده، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی به شیوه الکترونیکی در جشنواره شرکت کرده و به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی«www.samakpl.ir» و یا سایت جشنواره به نشانی «www.razavi.iranpl.ir» مراجعه کنند.

مخدومی در پایان بر لزوم انعقاد تفاهم نامه‌ای میان کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی به عنوان دو دستگاه فرهنگی تاکید کرد و افزود: این تفاهم نامه باید متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف و در راستای خدمتگزاری بیشتر به مردم باشد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول