اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتورهای آمریکا درصدد منع کردن استقرار «اف ۳۵» در انگلیس و کشورهای میزبان هوآوی

سناتورهای جمهوریخواه برای وادار کردن لندن به عدم همکاری با شرکت هوآوی چین در موضوع نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) درصدد تصویب یک متمم در لایحه بودجه دفاعی آمریکا هستند.

سناتورهای آمریکا درصدد منع کردن استقرار «اف ۳۵» در انگلیس و کشورهای میزبان هوآوی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات شدت گرفتن احساسات ضد چینی در دولت دونالد ترامپ، برخی قانونگذاران آمریکایی به منظور فشار بر انگلیس در موضوع نسل پنجم شبکه تلفن همراه و همکاری‌ لندن با پکن در این موضوع، درصدد گروکشی در موضوع استقرار جنگنده های اف ۳۵ آمریکا در انگلیس هستند. 

به نوشته اسپوتنیک، بنا بر گزارش روزنامه «تلگراف»، رهبری  تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی برای وادار کردن انگلیس به توقف همکاری با «هوآوی» را «تان کاتن» سناتور آرکانزاس برعهده گرفته است.

تام کاتن پیش از این پیشنهاد مصوبه‌ای علیه فعالیت‌های هوآوی که غول فناوری چین محسوب می‌شود را پیشنهاد داده بود و پیشنهاد او در کنگره به تصویب رسیده بود.

بنا بر گزارش تلگراف، سناتورهای آمریکایی درصدد ارائه یک متمم با هدف منع کردن استقرار اسکادران اف ۳۵ آمریکا در کشورهایی هستند که خطر فعالیت شرکت‌هایی از قبیل هوآوی در آنها وجود دارد.

متمم پیشنهادی کاتن به سنای آمریکا اینطور تعریف شده آمده است: «برای ممنوعیت استقرار هواپیماهای جدید در پایگاه های کشورهایی که در معرض خطر در موضوع شبکه پنجم یا ششم تلفن همراهشان قرار دارند».

در صورت تبدیل متمم پیشنهادی کاتن به بخشی از قانون مجوز دفاعی ملی سال ۲۰۲۱، جلوی استقرار دائمی ۴۸ جنگنده اف ۳۵ در بریتانیا گرفته خواهد شد.

تام کاتن در توضیح متمم پیشنهادی خود گفته است: «اگرچه ما هر کاری که بتوانیم برای حفظ و تقویت روابط ویژه (بین واشنگتن و لندن) خواهیم کرد، اما حفاظت از پرسنل نیروی هوایی و دارایی‌های امنیت ملی‌مان باید در اولویت نخست قرار گیرد».

 


اف 35

 

متمم پیشنهادی این سناتور از حمایت هم حزبی های جمهوریخواهش برخوردار است و در صورت تصویب در این مجلس با اکثریت جمهوریخواه، باید در مجلس نمایندگان هم به تصویب برسد، مجلسی که دموکراتها اکثریت ان را در اختیار دارند.

در صورت تصویب در هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا، طرح برای اجرایی و تبدیل شدن به قانون به امضای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور نیاز دارد.

رسانه‌های غربی گزارش دادند، متمم پیشنهادی در سنای آمریکا پروژه مشترک واشنگتن و لندن در خصوص اف ۳۵ را در معرض خطر قرار داده است.

ارزش پولی این پروژه‌ ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و ۵ سال برای انجام مقدمات آن طول کشیده است.

از چندی قبل ۱۲۰۰ عضو نیروی هوایی آمریکا برای اجرایی کردن آن در پایگاه هوایی در سوفولک انگلیس مستقر شده‌اند.

یک منبع وابسته به وزارت دفاع انگلیس نگرانی‌های برخی مقام‌های آمریکایی درباره فعالیت هوآوی و تاثیرات آن بر پروژه مشترک اف ۳۵ لندن و واشنگتن را رد کرد.

این مقام انگلیسی که نامش فاش نشده به تلگراف خبر داد، قرار نیست در این پروژه  از شبکه‌های ساخت هوآوی استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول