اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فعالیت در مساجد شهرستان های مُهر و لامرد آغاز شد

با اعلام وضعیت سفید در شهرستان های لامرد و مُهر فعالیت مساجد در این دو شهرستان آغاز شد.

فعالیت در مساجد شهرستان های مُهر و لامرد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، مسوول امور مساجد لامرد درتشریح اقامه نماز در مساجد این شهرستان گفت: همزمان با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه مرکز رسیدگی به امور مساجد مبنی بر بازگشایی مساجد،  اقامه نماز و ادامه اقدامات فرهنگی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن مذهبی از نیمه اردیبهشت‌ماه در مناطق دارای وضعیت سفید و کم‌خطر، بلامانع اعلام شد.

حجت‌الاسلام مصطفی بحرینی افزود: با توجه به اهمیت سلامت نمازگزاران و مراجعان به مساجد و از طرفی اهمیت برگزاری برنامه‌های معنوی و دینی در اماکن متبرکه از جمله مساجد در راستای حفظ سلامت روانی و اجتماعی، نیازمند است که الزامات مربوطه رعایت شود.

مسئول امور مساجد شهرستان لامرد گفت: این الزامات، با هدف شروع مجدد برپایی نمازهای جماعت در مساجد شهرستان‌ها، و با رعایت کلیه مسائل بهداشت فردی و عمومی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک، این نوع از برگزاری به صورت منطقی و معقول، زمینه را برای اجرای کلیه ضوابط، مقررات و مطالبات مردم و دولت فراهم می‌کند.

بحرینی تصریح کرد: نماز جمعه این هفته و همچنین نماز ظهر و عصر در مصلی نماز جمعه لامرد به امامت حجت الاسلام حسین زاده امام جمه لامرد اقامه می شود که در همین راستا تمهیدات لازم جهت برگزاری این مراسمات با رعایت موازین بهداشتی، اندیشه شده است.

معاون فرماندار مُهر نیز از سرگیری نماز جماعت و جمعه در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت تنها در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مهدی دهقان اضافه کرد: در راستای صیانت از سلامت نمازگزاران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر با هماهنگی ستاد نماز جمعه ها مستقر در مرکز بخش ها، نسبت به ضدعفونی مکان های برگزاری نماز جمعه اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/76013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول