اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مذاکرات آژانس ادبی «دایره مینا» در نمایشگاه مجازی بولونیا

هرسال طراحی جلد کاتالوگ نمایشگاه کتاب بولونیا به یکی از طراحان مطرح داده می‌شود، اما امسال حسن موسوی طراح جلد کاتالوگ نمایشگاه بود و برای نخستین بار انتشارات طوطی به عنوان نامزد بهترین ناشر سال در قاره آسیا انتخاب شد، اما در نهایت یک ناشر چینی معرفی شد.

مذاکرات آژانس ادبی «دایره مینا» در نمایشگاه مجازی بولونیا

احمد ذوعِلم، مدیر آژانس ادبی «دایره مینا» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره حضور این آژانس ادبی در نمایشگاه مجازی کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۰ اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، مهم‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست که امسال دوره پنجاه و هفتم از آن برگزار می‌شود، اما این بار به شکل مجازی، این نمایشگاه کتاب کودک هرسال در ماه مارس یا آوریل به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و تاکید بر مارکت حرفه‌ای خرید و فروش کتاب کودک یا آثار ادبیات کودک است.

وی با بیان اینکه امسال ابتدا کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۰ تعویق افتاد، اما بعد به دلیل طولانی شدن شرایط سخت کرونا نمایشگاه از حالت فیزیکی به آنلاین تغییر رویه داد، گفت: قرار شد ۴ تا ۷ می برگزار شود که امروز روز دوم نمایشگاه آنلاین است، اتفاقات آنلاین شامل مجموعه‌ای از پنل‌ها و جلساتی آنلاینی است که از سوی YouTube پادکست می‌شود، گالری‌هایی در سایت قابل دسترس است، بخش خرید و فروش رایت مهمترین بخش نمایشگاه است که بر بستر پلتفرم عرضه، خرید و فروش حق امتیاز کتاب قرار دارد.

به گفته مدیر آژانس ادبی «دایره مینا»، امسال قرار بود ما به عنوان آژانس ادبی «دایره مینا» به دعوت نمایشگاه مهمان این نمایشگاه باشیم و تمام هزینه‌های حضور ما از سوی شرکت نمایشگاه‌های بلونیا پرداخت شود، اما مشکل کرونا پیش آمد و نمایشگاه به شکل مجازی شد، از این رو ما هم به مانند غرفه‌داران دیگر بخشی را در پلتفرم داریم تا آثاری که نمایندی می‌کنیم در آن بخش معرفی کنیم.

ذوعلم با تاکید بر اینکه امسال انتشارات «طوطی» یکی از نامزدهای بخش بهترین ناشر سال در قاره آسیا انتخاب شده بود، ابراز داشت: این اتفاق برای نخستین بار رخ داد، اما در نهایت ناشری از چین به عنوان بهترین ناشر سال آسیا معرفی شد، که این انتخاب از طریق رأی‌گیری اتفاق افتاد.

به گفته وی، آژانس ادبی «دایره مینا» امسال آثاری را از ناشرانی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نردبان، براق، طوطی و سایر ناشران کودک عرضه کرده است و برای عرضه رایت مذاکراتی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این مطلب که از سوی دیگر امسال آقای «حسن موسوی» طراح جلد کاتالوگ نمایشگاه بود که برای ما اتفاق مهمی شمرده می‌شود، توضیح داد: هر سال طراحی جلد کاتالوگ به یکی از طراحان مطرح داده می‌شود، اما امسال آقای موسوی طراح جلد بودند. در کنار آن قرار بود نمایشگاهی از آثار ایشان در نمایشگاه برپا شود اما به دلیل مجازی شدن نمایشگاه، این گالری هم مجازی برگزار شد و بخشی از آثار این هنرمند به نمایش در آمد.

گفتنی است، نمایشگاه مجازی کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۰ تا ۷ «می» ادامه دارد اما بخش خرید و فروش رایت تا پایان ۲۰۲۰ باز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول