اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاهیان سال گذشته 25 میلیارد تومان «زکات» داده‌اند/ مشارکت 91 درصد روستاهای استان در زکات

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، با بیان اینکه در سال ۹۸ مردم کرمانشاه ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند، عنوان کرد: هم اکنون ۹۱ درصد از روستاهای استان زکات پرداخت می‌کنند.

کرمانشاهیان سال گذشته 25 میلیارد تومان «زکات» داده‌اند/ مشارکت 91 درصد روستاهای استان در زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نخستین جلسه شورای زکات استان کرمانشاه در سال جاری، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنانی از امام راحل(ره) که اگر مردم وجوهات شرعی و زکات خود را پرداخت کنند برای همه فقرا کفایت می کند، اظهار داشت: رزمایش همدلی که هم اکنون در کمیته امداد در حال اجراست، در راستای جمع آوری این وجوهات برای نیازمندان اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه زکات باید براساس دستوالعمل‌ها هزینه شود، افزود: این فریضه الهی برای رفع نیاز محرومان و مستمندان است، نباید صرف کارهایی که دولت و مردم باید انجام دهند، شود.

آیت الله علما با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده، بیان کرد: کرمانشاه یک استان بسیار توانمند در زمینه‌های مختلف کشاورزی، آبی و دامداری است که اگر خوب بر روی شاخص های اقتصادی آن برنامه ریزی و کار شود چند برابر ظرفیت جهش را دارد و انصافا در سالیان اخیر نیز خوب کار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال ۹۸ مودیان کرمانشاهی ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: این میزان زکات ۱۷۸ درصد بیشتر از تعهد ۱۴ میلیارد تومانی کمیته امداد استان در  سال گذشته بوده است.

محسن رخصی با اشاره به اینکه  ۸۱ درصد از زکات جمع آوری شده در سال ۹۸ به امور محرومان و نیازمندان اختصاص داده شده، بیان کرد: ۱۹ درصد از زکات جمع آوری شده نیز به منظور ساخت و تعمیر ۹۵ پروژه عمرانی عام المنفعه در استان هزینه شده است.

رخصی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۷۰۰ روستا در استان داریم، عنوان کرد: از این تعداد هزار و ۷۴۹ روستا دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند و هزار و ۶۳۷ روستا نیز پرداخت کننده این واجب الهی هستند.

وی  با بیان اینکه هم اکنون ۹۱ درصد از روستاهای استان زکات پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک همه روستاهای استان زکات مال و محصولات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول