اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کرونا محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

«عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی موضوع مبارزه با کرونا را بررسی کردند.

کرونا محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی تلفنی موضوع مبارزه با کرونا را بررسی کردند.

طرفین در این تماس تلفنی اقدامات جهانی در مقابله با کرونا، حمایت اتحادیه اروپا از ازبکستان در حل و فصل این مسائل، دستور کار دوجانبه اتحادیه اروپا و ازبکستان و دیگر موضوعات منطقه‌ای آسیای مرکزی را بررسی کردند.

بورل گزارشی که در مورد اقدامات اتحادیه اروپا در ازبکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی با هدف کمک به کشورهای مذکور در مبارزه با کرونا و پیامدهای آن تنظیم کرده و در اختیار طرف ازبکی قرار داد.  

وی اظهار داشت: در چارچوب اقدامات اتحادیه اروپا در مقابل شیوع کرونا وام معادل 36 میلیون یورویی به ازبکستان برای تامین نیازهای زمینه بهداشت و احیای اجتماعی و اقتصادی آن کمک می‌کند.

وزیر امور خارجه ازبکستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین امکانات گسترش بیش از پیش همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با کرونا و پیامدهای آن را بررسی کردند.  

بورل هم‌چنین از وزیر امور خارجه ازبکستان برای کمک این کشور در بازگشت شهروندان اتحادیه اروپا از ازبکستان قدردانی کرد.

وی اظهار داشت که اتحادیه اروپا از درخواست ازبکستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند.

در پایان طرفین برپایبندی خود در قرارداد همکاری‌های گسترده تاکید کردند.  

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول