اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم تغییر حضور عمومی به خصوصی خواهران در مراکز علمیه/اقدام به جذب حداکثری طلاب خواهر در مرکز تخصصی نورالزهرا(س) در ساری

مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا ساری گفت: حضور عمومی خواهران طلبه باید به حضور تخصصی تبدیل شود از این رو این مرکز جذب حداکثری طلاب خواهر را دارد.

لزوم تغییر حضور عمومی به خصوصی خواهران در مراکز علمیه/اقدام به جذب حداکثری طلاب خواهر در مرکز تخصصی نورالزهرا(س) در ساری

 سیده عطیه خاتمی ساروی مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (س) ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: جذب حداکثری طلاب  به‌ خصوص در رشته‌ کلام اسلامی باعث افزایش تخصصی شدن معلومات و تربیت دینی می‌شود تا بتوانند در جایگاه کارشناسان و اساتید علوم دینی در مراکز فرهنگی و تربیتی به ایفای نقش خود بپردازند.

وی افزود: امروزه با توجه به تهاجم‌های فرهنگی که از طریق رسانه‌های جمعی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی بر پیکره‌ جامعه‌ی اسلامی تزریق می‌شود حضور بانوان متخصص در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها ضرورت دارد، زیرا خنثی کردن تأثیرات سوء تهاجم‌ها فرهنگی جهان غرب، جزء از راه غنی‌سازی معلومات طلاب خواهر میسر نیست.

خاتمی‌ساروی اعلام کرد: مرکز تخصصی نورالزهرا (س) ساری در سال ۱۳۹۳ زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدیریت مازندران در مرکز شهر ساری با هدف تربیت طلاب متخصص و در جهت رشد و تعالی افراد جامعه تأسیس شد.

 این مسؤول تأکید کرد: این مرکز تخصصی با ۱۰ طلبه فعالیت خود را آغاز و از همان ابتدا بر مبنای برنامه‌های ارائه‌شده از سوی مرکز مدیریت فعالیت کرده و هم‌اکنون دارای ۷۳ طلبه مشغول به تحصیل به‌ صورت حضوری از شهرهای مختلف مازندران است که از این تعداد یک طلبه فارغ‌التحصیل شده و حدود ۳۰ نفر در حال تدوین پایان‌نامه هستند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که طلاب سطح سه از دانش‌آموختگان سطح دو محسوب می‌شوند، بیشتر خواهران این مرکز تخصص حوزوی به‌عنوان مبلغ، مشاور، استاد و کارشناس با نهادهای مختلفی همچون؛ آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، بسیج خواهران، کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری، آستان امامزادگان، دانشگاه‌ها، مراکز بهداشت، درمان و سایر همکاری مستمر دارند.

خاتمی خاطرنشان کرد: این مرکز تخصصی در جهت پذیرش حداکثری فارغ‌التحصیلان سطح دو در این مرکز، به تبلیغ از طریق ارسال پوستر پذیرش رشته‌ کلام اسلامی به مدارس سطح استان، تشریح برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در مدارس علمیه مازندران، تبلیغ چهره به چهره با طلاب مستعد، تبلیغ از طریق اساتید سطح دو در گروهای آموزشی و سایر کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول