اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تولد بذر گندم و جو در 3500 هکتار از اراضی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورز ی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 3500 هکتار از اراضی کشاورزی استان برای تولید بذر گندم و جو به زیر کشت رفته است.

تولد بذر گندم و جو در 3500 هکتار از اراضی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورز ی استان قزوین در پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان در که با حضور معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان و شرکتهای پیمانکار تولید کننده بذر در سالن باغستان  برگزار شد با بیان اینکه 3559 هکتار از اراضی کشاورزی استان برای تولید بذر گندم و جو به زیر کشت رفته است اظهار کرد: از این میزان  سطح زیر کشت3150 هکتار  به زیر کشت گندم آبی و دیم و 409 هکتار به زیر کشت  جو آبی و دیم رفته است .

 وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت 8150 تن بذر گندم آبی و دیم و 1800 تن بذر جو آبی و دیم تولید خواهد شد .

 

تولید 9950 تن بذر گندم و جو درمزارع کشاورزی استان قزوین

مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط مطلوب امسال 9950 تن بذر گندم و جو در استان قزوین تولید می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان بذر تولیدی 8150 تن بذر گندم آبی و دیم و 1800 تن بذر جو آبی و دیم است.

اسماعیلی عنوان کرد: بذور استاندارد تولید شده برای کشت در سال زراعی  آینده بین کشاورزان توزیع می شود .

وی به مبارزه با آفات و بیماریهای گندم اشاره کرد و گفت : بر اساس آخرین یافته ها در مبارزه با بیماریها اگر بتوان سه برگ انتهایی گندم را در مزارع کشاورزی حفظ کرد 70 تا 80 درصد عملکرد این محصول بهتر خواهد شد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: مشکل اصلی شیوع علفهای هرز در مزارع کشاورزی است که با توجه به بارندگی های اخیر بیشتر شده است .

وی تصریح کرد: در حال حاضرمبارزه با علفهای هرز در مزارع آبی گندم در سطح  36 هزار هکتار انجام شده اما در مزارع دیم رقم بسیار ناچیزی انجام شده که بایستی توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی خاطر نشان کرد: در آفت سن گندم 47 هزار هکتار مبارزه با سن مادر به استان ابلاغ شده که تاکنون 12 هزار هکتار در سطح مزارع کشاورزی استان انجام شده است .

اسماعیلی تأکید کرد: در بحث ثبت نام در سامانه پهنه‌بندی کشاورزی تاکنون مشخصات گندم‌کاران آبی و کلزاکاران ثبت شده اما مشخصات گندمکاران دیم هنوز تکمیل نشده که شهرستانهای تابعه بایستی نسبت به تکمیل و ثبت نام کشاورزان در سامانه اقدام کنند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول