اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ازبکستان برای افزایش 1.9 برابری تولید برق

ازبکستان برنامه‌ریزی کرده تا سال 2030 میلادی تولید برق در این کشوررا 1.9 برابر تا 120 میلیارد و 800 میلیون کیلووات ساعت افزایش دهد.

خیز ازبکستان برای افزایش 1.9 برابری تولید برق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان برنامه‌ریزی کرده تا سال 2030 میلادی تولید برق در این کشوررا 1.9 برابر تا 120 میلیارد و 800 میلیون کیلووات ساعت افزایش دهد.

نمایندگان وزارت انرژی ازبکستان اعلام کردند این کشور مصوبه تامین انرژی برق برای سال‌های 2020 و 2030 میلادی را به تصویب رسانده است.  

بر اساس این مصوبه برنامه ریزی شده ظرفیت تمام نیروگاه‌های برقی این کشور 2.3 برابر تا 29.3 گیگابایت افزایش و مصرف گاز طبیعی 27 درصد از 16 میلیارد و 500 متر مکعب تا 12 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب کاهش یابد.

علاوه بر این این کشور برنامه‌ریزی کرده هدر رفت برق را تا 2.35 درصد و در موقع توزیع تا 6.5 درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش در سال 2019 میلادی نیروگاه‌های ازبکستان 61 میلیارد و 640 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند که این نسبت به سال قبل 1.3 درصد کمتر است.

در حال حاضر در ازبکستان دو شرکت اصلی تولیدکننده برق فعالیت می‌کنند که شرکت سهامی «ازبک انرگو» شامل نیروگاه‌های برق حرارتی 90 درصد تولید کل برق کشور را و شرکت سهامی «ازبک هیدروانرگو» شامل 37 نیروگاه برق آبی حدود 10 درصد برق را تولید می‌کنند.  

طی سال‌های استقلال از 37 نیروگاه فعال فقط 7 نیروگاه برق آبی جدید برای بهره برداری رسیده است. بقیه در بازده زمانی 3 تا 8 دهه گذشته احداث شده است. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول