اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فرهنگ اساس جامعه اسلامی است/ احیای هویت ایرانی اسلامی راهگشای مشکلات

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اساسی‌ترین پایه‌ای که در جامعه اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، مسأله فرهنگ است؛ باید همه همکاری‌ها مبتنی بر فرهنگ شیعه باشد و این رسالت امروز ما است.

فرهنگ اساس جامعه اسلامی است/ احیای هویت ایرانی اسلامی راهگشای مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال هویت‌دار کردن افراد است، گفت: به یقین توجه به هویت ایرانی اسلامی راه‌گشای مشکلات امروز جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های این نهاد در سال جاری طبق یک نقشه راه انجام می‌شود، افزود: طرح زیست‌بوم فرهنگی و تبلیغی استان با تلاش شبانه‌روزی ناظر به سه مسأله محوری مکان، زمان و مخاطب آماده شده است و همه برنامه‌ها حول محور این طرح برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زیست‌بوم فرهنگی مسجد به عنوان یکی از مهمترین مکان‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است، اضافه کرد: به یقین تعالی مسجد در همه ابعاد مهمترین رسالت امروز متولیان دین و فرهنگ است.

احیای هویت سنتی و مذهبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

طاهری با بیان اینکه در این طرح چگونگی کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب پایگاه‌های تبلیغی دیده شده است، خاطرنشان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی به دنبال احیای بافت هویتی به لحاظ سنتی و مذهبی در مناطق مختلف استان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه به همان میزانی که پایگاه‌های مذهبی ضعیف شده‌اند، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: اساسی‌ترین پایه‌ای که در جامعه اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، مسأله فرهنگ است؛ باید همه همکاری‌ها مبتنی بر فرهنگ شیعه باشد و این رسالت امروز ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: نباید فضا به سمتی کشیده شود که نمادهای غربی در جامعه پررنگ جلوه داده شود.

وی در پایان با اشاره به فراز و فرودهای وزارت فرهنگ و ارشاد در دوره‌های مختلف خاطرنشان کرد: به لطف الهی در شرایط کنونی منطق خوبی بر این وزارتخانه در سطح کلان حاکم است که باید از این فرصت برای نشر معارف دین نهایت بهره برده شود.

در ادامه این دیدار نیر ابراهیم شریفی، با بیان اینکه مهمترین وظیفه امروز ما این است که دین را سر سفره مردم بنشانیم، گفت: باید بین مجموعه‌های دینی و فرهنگی هم‌افزایی به معنای واقعی کلمه صورت گیرد و این از ضرورت‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد چشمگیر حضور افراد در فضای مجازی و سوق دادن فعالیت‌ها به این سمت با توجه به شرایط کنونی جامعه افزود: متأسفانه فضای مجازی در اختیار ما نیست و این آسیب‌زا است و باید به صورت استانی در این راستا وارد میدان عمل شویم.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول