اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز عملیات بزرگ ارتش و الحشد الشعبی در الانبار عراق علیه بقایای داعش

ارتش و سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز عملیات بزرگ علیه بقایای داعش در غرب استان الانبار را آغاز کردند.

آغاز عملیات بزرگ  ارتش و الحشد الشعبی در الانبار عراق علیه بقایای داعش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و سازمان الحشد الشعبی عراق، از صبح امروز (دوشنبه -4 می)، عملیات نظامی بزرگی را علیه بقایای داعش در غرب استان الانبار آغاز کردند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی «الحشد الشعبی»، فرماندهی عملیات استان «الانبار» عراق، از آغاز عملیات نظامی بزرگ در غرب این استان با نام رمضان دوم علیه بقایای داعش خبر داد.

«احمد نصرالله» معاون الحشد الشعبی در فرماندهی عملیات الانبار گفت: این عملیات از هفت محور مهم و بر اساس اهداف ترسیم شده، آغاز شد. آغاز شد که در محور نخست آن، فرماندهی عملیات الجزیره با لشکر هفت الحشد الشعبی از ساکنان استان الانبار شرکت دارد و هدف از این عملیات نابودی بقایای داعش است که هنوز در این مناطق فعالیت دارند.

وی افزود: در محور دوم فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه و لشکر هشتم، شرکت دارند. در محور سوم تیپ‌های ۱۳ و ۱۸ الحشد الشعبی در فرماندهی عملیات الانبار، در محور چهارم تیپ ۱۹ الحشد در فرماندهی عملیات الانبار، در محور پنجم تیپ ۱۷ الحشد در این فرماندهی، در محور ششم، تیپ ۵۳ لشکر نخست الحشد الشعبی و در محور هفتم ارتش عراق به تنهایی شرکت خواهند داشت.

از سوی دیگر، گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، اعلام کرد: صبح امروز عملیات «اسود الصحراء» (شیران صحرا) در استان الانبار برای تفتیش چند منطقه و تعقیب بقایای داعش در این مناطق آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این عملیات تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق برای تفتیش مناطق  وادی حوران، الحسینیات، الکعره اچ٢، وادی الحلکوم تا مرزهای بین‌المللی آغاز شد و فرماندهی عملیات الانبار و الجزیره و الحشد الشعبی در غرب الانبار و یگان‌هایی از الحشد العشائری در آن مشارکت دارند.

در این بیانیه آمده است که عملیات اسود الصحراء در 9 محور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برای پیگرد بقایای داعش و دستگیری افراد تحت تعقیب صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در ساعات اولیه آغاز این عملیات، یک تیپ از الحشد الشعبی موفق به کشتن سه سرکرده تروریستی داعش در منطقه «المدهم» و منفجر کردن خودروی حامل مواد منفجره شد.

دوشنبه هفته پیش نیز، سازمان الحشدالشعبی عراق از اجرای عملیاتی با نام «رمضان ۱» در صحرای غربی الأنبار با همکاری ارتش و گارد مرزی عراق برای پاکسازی صحرای «عکاشات» به سمت مرزهای مشترک عراق با سوریه خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول