اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از مهاجرت معکوس به روستاها تا ضرورت همکاری نهادها در توسعه روستایی

منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان،کیار و کوهرنگ در مجلس یازدهم با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری دیدار و بر لزوم توسعه روستایی و فراهم شدن زمینه بازگشت روستاییان تاکید کردند.

از مهاجرت معکوس به روستاها تا ضرورت همکاری نهادها در توسعه روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان،کیار و کوهرنگ در مجلس یازدهم دیدار کرد.

سهراب رئیسی در این دیدار گفت: طی 4 سال گذشته شاهد افزایش اعتبارات عمرانی این نهاد بوده‌ایم اما برای رفع مطالبات مردم بازهم با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در روستاها اظهار داشت: توسعه روستایی مبتنی بر اقتصاد روستاها، اجرای طرح هادی روستاهای استان، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، ساخت واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و اقدامات قابل ارائه در سیل اخیر از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها افزود: طی چند سال گذشته با اقدامات و کارهایی که در روستاها انجام شد خوشبختانه شاهد بازگشت روستاییان به روستاها بوده‌ایم اما باز هم باید تلاش شود تا خدمات و امکانات بیشتری برای روستاییان ارائه شود.

رئیسی با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی این نهاد طی 4 سال گذشته بیان کرد: میزان اعتبارات عمرانی از سال 95 تا 97 نسبت به 3 ساله قبل یعنی سال 92 تا 94 رشد 470 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روستاهای در معرض خطر استان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم اعتبارات لازم برای انجام طرح‌های مطالعاتی این روستاها جذب کنیم.

قدرت‌الله حمزه نیز در ادامه جلسه گفت: با کارهایی که تاکنون توسط دستگاه‌ها به ویژه بنیاد مسکن که یک نهاد انقلابی است انجام شده شاهد بازگشت روستاییان به روستا هستیم اما باید تلاش شود بازگشت روستاییان به صورت کامل انجام شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و مسؤولان باید برای مهاجرت روستاییان به روستاها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و برای اشتغال روستاییان نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان،کیار و کوهرنگ در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان مجلس هم آمادگی دارند تا برای رفع مشکلات روستاییان همکاری لازم را با مسؤولان داشته باشند تا بتوانیم به صورت همگانی گامی در جهت توسعه روستاهای استان برداریم.

حمزه خاطرنشان کرد: مشکلات و مطالبات باید اعلام شود تا ما هم بتوانیم برای رفع مشکلات چاره‌‌اندیشی و برای جذب اعتبارات تلاش کنیم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای روستاییان گفت: به دنبال آن هستیم که برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذارانی را جذب کنیم که در صورت رخ داد این مهم آمار بیکاری در استان کاهش می‌یابد.

حمزه با اشاره به خدماتی که در حوزه مسکن به روستاییان ارائه می‌شود، ادامه داد: باید راهکارهایی جهت تسهیل‌سازی صدور پروانه ساختمانی توسط مسؤولان متولی ارائه شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول