اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بنیاد مسکن زرین‌دشت در هفتمین سال متوالی بر سکوی نخست فارس ایستاد

بیشتر از 17 سال است که اهالی منطقه او را می‌شناسند و از تلاش جهادی او مطلع هستند؛ آن‌هم از زمانی که کارشناس بنیاد مسکن بود تابه‌امروز؛ در کارش مقتدر وسختکوش است. هفت سال متوالی بر سکوی نخست بنیاد مسکن فارس ایستاده است.

بنیاد مسکن زرین‌دشت در هفتمین سال متوالی بر سکوی نخست فارس ایستاد

امیر برومند، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرین‌دشت، موفق‌ترین مدیر شهرستانی در استان پهناور فارس؛ امسال هم برای هفتمین سال متوالی در ارائه گزارش عملکرد در تمامی حوزه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بر سکوی نخست این مجموعه ایستاد. مردم منطقه عملکرد بنیاد مسکن زرین‌دشت را ستودنی می‌دانند وقدردان تلاش او هستند.


امیر برومند بااشاره به اینکه هزار و 500 تن قیر رایگان برای بهسازی معابر روستاهای شهرستان زرین‌دشت از بودجه سازمان هزینه کرده تا رفت <امد برای اهالی منطقه آسان شودگفت : طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با این مقدار قیر حدود 230 هزار مترمربع از معابر روستاهای این شهرستان آسفالت خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرین‌دشت بیان داشت: کلیه روستاهای جامانده از طرح هادی روستایی نظیر پنج چاه، فرج بیگی، قلعه کدویه، حیدرآباد، چاه انجیر، چاه زبر و بند دشت دارای کد پروژه شده‌اند.


وی از عملیات اجرایی ساخت 277 واحد مسکن مشارکتی در شهرهای حاجی‌آباد، شهر پیر، دبیران و مسکن شهری خبر داد و اضافه کرد: این پروژه در طرح‌های قالب مشارکتی بنیاد مسکن شروع‌شده است. این مسئول به زیرسازی و آماده‌سازی زمین روستایی توسط امور ماشین‌آلات بنیاد مسکن فارس به متراژ 250 هزار مترمربع بااعتباری افزون بر یک‌میلیاردی تومان نیز اشاره کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرین‌دشت اظهار داشت: در سال 1398 اجرای تعداد 8 پارک محله‌ای در روستاهای این شهرستان توسط بنیاد مسکن بااعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال آغازشده یا به اتمام رسیده است که توانسته تا حدودی فضای مناسبی را برای تفریحات سالم در اختیار روستاییان قرار دهد.

 


 برومند بابیان اینکه ایجاد پارک‌های محله‌ای در جهت تأمین فضای مناسب برای روستاییان و ایجاد انگیزه بیشتر برای ماندگاری آنان در روستاها و کاهش مهاجرت‌، گفت: در پارک‌های محله‌ای سعی شده فضای مناسبی در اختیار قشر جوان، نوجوان، کودکان و خانواده‌های روستایی قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرین‌دشت با تأکید بر نقش بسزای اسناد مالکیت واحدهای روستایی در هویت‌بخشی سرمایه‌های ملکی در روستاها گفت: از سال گذشته تاکنون 400 جلد سند مالکیت روستایی و شهری (شهرهای زیر 25 هزار نفر) با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک در این شهرستان صادر و این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی در جامعه شده است.

وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن بر بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی یکی از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن است و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده و استقبال گسترده مردم را به دنبال داشته است.

 


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرین‌دشت بیان داشت: در یک سال گذشته 16 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و تعمیرات منازل مسکونی شهرستان در قالب 1035 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌شده است.

برومند ادامه داد: 17 میلیارد تومان نیز برای 173 فقره تسهیلات حوادث مسکن شهری و روستایی و همچنین کمک بلاعوض به واجدان شرایط در سال 98 اختصاص یافت. این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت کمک‌های بلاعوض به‌منظور احداث و تعمیر واحدهای مسکونی متقاضیان به مبلغ 11 میلیارد تومان به 1208 متقاضی واحدهای تعمیری و احداثی در سال گذشته اشاره کرد.

وی در تشریح عملکرد خود بااشاره به توزیع سیمان (هدیه مقام معظم رهبری) در زرین‌دشت به خبرنگار فارس گفت: 28 هزار و 715 کیسه سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری برای وام‌های حوادث احداثی و تعمیری سیل در سال گذشته توزیع شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرین‌دشت به تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد تومان اعتبار در قالب 500 فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در این شهرستان هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه روستاها 250 هکتار زمین از عرصه‌های ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرین‌دشت به بنیاد مسکن واگذارشده است، یادآور شد: برای توسعه و آبادانی روستاهای زرین‌دشت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، اراضی برای ساخت‌و‌ساز مسکن به بنیاد واگذار و پس از تکمیل آن به متقاضیان واگذار می‌شود. ضمن اینکه بخشی از این اراضی در روستاها برای اجرای طرح‌های هادی در نظر گرفته می‌شود.

این مدیر جهادی از واگذاری زمین رایگان، کمک‌های بلاعوض و پرداخت 455 فقره تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن برای مددجویان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرین‌دشت نیز خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا 2 ونیم میلیارد تومان کمک بلاعوض و 6 هزار و 480 کیسه سیمان اهدایی مقام معظم رهبری به مددجویان تحت حمایت داده‌شده است.

 وی از واریز کمک چهار میلیارد ریالی خیرین حوزه مسکن شهرستان زرین‌دشت به‌حساب 100 امام (ره) و همچنین اخذ میزان 16 هزار و 500 مترمربع زمین هبه شده به‌حساب 100 حضرت امام (ره) که اسناد مالکیت این زمین‌ها آماده‌شده نیز سخن به میان آورد.

برومند بیان داشت: بنیاد مسکن زرین‌دشت برای تأمین مسکن جوانان پیگیری‌های لازم را برای احداث پنج شهرک مسکونی در شهر حاجی‌آباد با همکاری اداره راه و شهرسازی و شورا و شهرداری حاجی‌آباد انجام و در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی از دیگر اقدامات یک‌ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرین‌دشت را آب‌رسانی به مسکن مهر دبیران و شهرک میثاق حاجی‌آباد به طول چهار کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال و همچنین احداث سه دستگاه پل در روستاهای بن دشت و زیرآب (شهرک دشت نوند) بااعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

 


رئیس بنیاد مسکن زرین‌دشت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس، یادآور شد: برای تأمین سرپناه مناسب برای خانوارهای دارای دو معلول با همکاری بهزیستی این شهرستان نیز 67 واحد مسکونی در سطح شهر و روستا با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت 40 میلیون تومانی و کمک بلاعوض به مبلغ 32 میلیون تومان (شهری) و 18 میلیون تومان (روستایی) احداث‌شده است.

وی از مساعدت یک میلیارد ریالی این بنیاد به شهرداری حاجی‌آباد برای بهسازی معابر شهری حاجی‌آباد نیز خبر داد.

برومند در پایان افزود: برای اولین بار در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش‌افزوده مبلغ سه ونیم میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای بهمن خانی، شاه علمدار و بهارستان هزینه شده است.

به  گزارش فارس،شهرستان زرین‌دشت با 70 هزار نفر جمعیت در 272 کیلومتری جنوب شرقی شیراز، مرکز استان فارس قرار دارد.

 گزارش آمنه سپهر

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول