اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهکار جهش تولید تقویت تعامل خلاقانه انسان، سیستم و طبیعت است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تقویت تعامل خلاقانه انسان، سیستم و طبیعت را به‌عنوان راهکار جهش تولید در شرایط کنونی معرفی کرد و گفت: امروز باید مهم‌ترین روندگان جهش تولید را بیابیم و بر روی آن متمرکز شویم.

راهکار جهش تولید تقویت تعامل خلاقانه انسان، سیستم و طبیعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: پایه تولید با اکتشاف مواد یا همان مواد اولیه از طبیعت فراهم می‌شود که خودش هم نوعی تولید است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح داشت: در مراحل بعدی مواد اولیه به مواد خام تبدیل می‌شوند و مواد خام هم به محصولات کاربردی موردنیاز مردم در جامعه مانند یخچال و قیچی و خودکار و لاستیک و سایر موارد تبدیل می‌شوند و یکی از روش‌های جهش تولید همان توسعه خطوط تولید کارخانجات و کارگاه‌ها و صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی است.

وی ایجاد صنایع و توسعه فناوری‌های نرم را راه دیگر جهش تولید دانست و ادامه داد: این نوع از فناوری‌ها بیشتر در محیط‌های فرهنگی ایجاد می‌شوند و تولید کتاب، فیلم، نرم‌افزار، انیمیشن، سایت، نقاشی، خط، اپلیکیشن، تست‌های هوش و روانشناسی، الگوهای اقتصادی در بانکداری، مدل‌های پایش اجتماعی و سایر موارد مشابه را شامل می‌شود.

قطبی اضافه کرد: محصولات فناوری‌های نرم، الگوریتم‌های هم حاصل‌ضرب دانش و خلاقیت هستند. فناوری نرم شامل مراحل ایده اولیه یا همان خلق ایده، کشف ایده، فراوری ایده و خلق محصول است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان انسان را پیشران اصلی تولید در عصرهای پارینه سنگی و کشاورزی و بخشی از عصر صنعت دانست و ابراز داشت: در واقع در این عصرها تولید انسان پایه داشته‌ایم و در کتاب اخلاق ناصری توانمندی‌های انسان به چهار دسته قدرت بدنی، مهارت، دانش و تفکر تقسیم شده است.

وی همچنین بیان داشت: در عصر صنعت، پایه تولید از انسان‌محور به سیستم محور تغییر کرد و در واقع خط تولید جای کار سنگین انسان را گرفت و بسیاری از کارهایی که بر پایه کار انسان بود، حذف شدند.

قطبی خلاقیت را تعامل انسان، سیستم و طبیعت دانست و با بیان اینکه برای جهش در تولید، باید ابتدا پیشران اصلی تولید را بیابیم، گفت: امروزه تولید، خلاقیت محور است و پیشران اصلی تولید بر خلاقیت نهاده شده است، اگر انسان را پیشران اصلی بدانیم باید قدرت بدنی و دانش و مهارت و تفکر را تقویت کیم، اگر سیستم را پیشران دانیم، باید سیستم‌ها را تقویت کنیم و اگر خلاقیت را به‌عنوان پیشران اصلی بپذیریم، باید به فکر ارتقای رابطه میان انسان و سیستم و طبیعت باشیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تعامل خلاقانه انسان، سیستم و طبیعت را به‌ عنوان راهکار جهش تولید در شرایط کنونی معرفی کرد و اظهار داشت: باید به دنبال پاسخ این سؤال باشیم که مهم‌ترین روندگان جهش تولید کجاست. سرمایه، عوامل انسانی، اکوسیستم تولید، فراورده و محصولات، شبکه توزیع و الگوی مصرف، 6 مؤلفه اصلی در روند تولید هستند که باید از میان آن‌ها گرانیگاه و ستون خیمه تولید را بیابیم و بر روی همان متمرکز شویم تا بتوانیم بر روی بقیه مؤلفه‌ها هم تأثیر بگذاریم.

وی درباره اکوسیستم تولید افزود: قوانین مربوط به تولید مانند قانون کار، بیمه، عوارض و سایر موارد می‌تواند سبب کند یا تند شدن روند تولید شود، هر چیزی که سیستم خلاقیت و نوآوری را توسعه دهد مانند هسته‌های فناور، شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و بانک‌های ایده در زمره اکوسیستم‌ها قرار می‌گیرد، نوسازی چرخه تولید هم دسته دیگری از اکوسیستم تولید به شمار می‌رود که عدم فعال‌سازی آن در بخش‌هایی نظیر صنعت نساجی و چرم صدمات بسیاری به کشور وارد کرد.

قطبی با اشاره به اهمیت بالای تقویت شبکه توزیع برای رسیدن به جهش تولید، ابراز داشت: سیستم حمل‌ و نقل و توزیع در کشور ما ضعیف است و برای جهش تولید و افزایش صادرات باید این سیستم را اصلاح کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اصلاح بازاریابی و تبلیغات محصولات مختلف در کشور را بسیار مهم ارزیابی و مطرح کرد: در کشور ما صدا و سیما با برخی از هولدینگ‌های بزرگ تجاری شریک می‌شود و کار تبلیغات آن‌ها را به دست می‌گیرد و مشارکت در سود آن‌ها دارد که این بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف نقش بسیار مهمی در رونق تولید دارد، ابراز داشت: تأکید بر شعار «ایرانی بخر» و فرهنگ‌سازی آن می‌تواند سبب جهش تولید شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول