اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت محوری و پژوهش محوری حرکت کنند

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت محوری و پژوهش محوری حرکت کرده و دانشجویان متفکر و پویا تربیت کنند.

دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت محوری و پژوهش محوری حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار کرمی ظهر امروز در نشست هم اندیشی دانشگاهیان در حل علمی مسائل سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیاری نهفته است که با تحقیق و پژوهش در زمینه هر ظرفیت به ویژه مرز و معدن می توان در ایجاد اشتغال گام موثری برداشت.

وی افزود: اساتید دانشگاه در حل مسائل و مشکلات جامعه نقش مهمی دارند، باید دانشجوی توانمند تربیت کنند که بتواند با پژوهش محوری از مشکلات گره‌گشایی کند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: باید برای حل معضل حاشیه نشینی راهکاری علمی اندیشید و این از جمله وظایف اساتید دانشگاه است.

وی گفت: باید اساتید و جامعه دانشگاهی به نوعی عمل کنند که مسؤولان ادارات برای پروژه‌های خود به سمت آنها حرکت کنند.

سردار کرمی اضافه کرد: روسای دانشگاه ها میتوانند اساتید توانمند و متعاقبا دانشجوی توانمند پرورش دهند، تولید علم یعنی تولید ثروت آن زمان که در تولید علم موفق عمل شود قطعا توجه به سمت دانشگاه ها جلب می شود.

 فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: حرکت علمی هرگز نباید متوقف شود، در موضوع ویروس کرونا علم و دانش تخصصی در کنترل و مهار ویروس نقش مهم دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات این استان با تکیه بر تحقیق و پژوهش قابل حل است،گفت: باید خلاقیت لازم را در دانشجویان ایجاد کنیم تا با شوق و علاقه در مسیر تولید علم و کشف و شهود حرکت کند.

سردار کرمی بیان کرد: دانشگاه های استان دانشگاه های توانمندی هستند و انتظار می رود که اساتید بیشتر در حل مسائل استان مشارکت کرده و از ظرفیت دانشجویان پویا و خلاق استفاده کنند.

 فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: امنیت پایدار با توسعه علمی محقق خواهد شد، با انسجام و هم‌افزایی که در میان مسؤولان استان است از این مشکلات فاصله خواهیم گرفت.

در ادامه این مراسم اساتید و روسای دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان به تشریح نظرات خود برای چگونگی رفع مشکلات استان در زمینه های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول