اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۲کیلومتر از راه های استان قزوین به سیستم روشنایی طولی مجهز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۲ کیلومتر از راه های این استان به سیستم روشنایی مجهز شد.

۱۲کیلومتر از راه های استان قزوین به سیستم روشنایی طولی مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۱۲کیلومتر از راه های استان قزوین به سیستم روشنایی طولی مجهز شد اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سال گذشته  ۲ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۱۰ تقاطع پرحادثه و پارکینگ‌های محورهای پرتردد نیز به صورت نقطه‌ای به روشنایی مجهز شد اضافه کرد: ایجاد دید آسان و دقیق و تشخیص به موقع موانع، علایم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها  از مهم ترین اهداف و کارکردهای سیستم روشنایی در جاده‌ها است.

حق‌لطفی با بیان اینکه استان قزوین با اجرای ۲۴۰ کیلومتر روشنایی در راهها در وضعیت مطلوبی قرار دارد ادامه داد: گرچه اجرای روشنایی طولی جزو الزامات ایمنی راه ها محسوب نمی‌شود اما برخی محدوده های مه گیر و کولاک گیر راهها نیازمند نصب تجهیزات روشنایی هستند که از این جهت استان قزوین با اجرای روشنایی در بسیاری از اینگونه جاده ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی اظهار داشت: خط کشی سرد  به طول۲۵۰۰ کیلومتر، تهیه و نصب علایم ایمنی اخطاری، انتظامی‌و مسیرنما به تعداد ۶ هزار عدد، نگهداری و تکمیل تاسیسات ایمنی، هوشمند و روشنایی ۷ تونل، اصلاح شیب شیروانی ۹۰کیلومتر از حاشیه راه ها و تهیه و نصب یا بهسازی تابلوهای اطلاعاتی به مقدار ۵۰۰ متر مربع با اولویت نقاط پرتصادف و راههای آسیایی و گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه  ایمنی راه و حریم طی سال گذشته بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در حوزه توسعه ایمنی راه و حریم، در حوزه  حفظ و صیانت از حریم راه، رفع تصرفات غیر مجاز نیز ۴۰۰ مورد شناسایی و اقدام قانونی لازم در برخورد با تخلفات و قلع و قمع آنها انجام شده است.

به گفته وی نصب هر گونه تابلو و همچنین ساخت و ساز در حاشیه و حریم راه‌ها بر اساس قانون، فقط  با دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امکان پذیر است.

حق‌لطفی افزود: علاوه بر این اقدامات  پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، لکه گیری جاده‌ها، نصب تابلوها و بازسازی و نوسازی تابلوهای اطلاعاتی، اخباری و انتظامی‌قدیمی‌و فرسوده نیز از دیگر اقداماتی است که هرسال به منظور توسعه ایمنی راه ها از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول