اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بی‌پولی هم حریف جهادگران نشد/ از قرض گرفتن تا جمع‌آوری پسماند

کرونا می‌خواست چرخ زندگی مردم را از کار بیندازد و معیشت خیلی از هموطنان عزیزمان را سخت کرده اما مردمانی از جنس خدا در دیار سیدالکریم(ع) با تلاش و مجاهدت خود نگذاشتند حرکت چرخ زندگی مردم از کار بیفتد و از جمع‌آوری مواد بازیافتی برای تهیه سبدکالا گرفته تا خرید چرخ خیاطی قرضی برای راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، یاری‌رسان همشهریان خود شدند.

بی‌پولی هم حریف جهادگران نشد/ از قرض گرفتن تا جمع‌آوری پسماند

خبرگزاری فارس از شهرری؛ نیاز گلی: کرونا که آمد همه دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد و هر کشوری برای مقابله با این ویروس به نحوی واکنش نشان داد، اما هر چه بود در سرزمین من ماجرا فرق می‌کرد و اینجا کرونا نیامده که همه را از پای دربیاورد، در کشور من کرونا آمد تا به ما یادآوری کند مهربانی هنوز زنده است و عده زیادی از هموطنانمان هستند که حاضرند سینه سپر کنند تا مردم سرزمین‌شان در این نبرد ناخواسته کمتر آسیب ببینند.

کرونا که آمد، بسیج تمام قد پای مبارزه با این مهمان ناخوانده ایستاد، آرام آرام گروه‌های مختلف به میدان آمدند و صحنه‌های زیبایی از مهر و ایثار در جای جای میهن اسلامی خلق کردند.

گروه‌های جهادی بسیاری در سراسر کشور تشکیل شدند تا جهادگران عرصه خدمت و انسان‌دوستی بتوانند با اقدامات جهادی، یاری‌رسان هموطنان خود باشند.

در این روزها که بی‌شباهت به دوران دفاع مقدس نیست، دوباره عیار آدم‌ها در مرام و مردانگی مشخص شد و هر روزی که از زمان پیدایش این ویروس منحوس می‌گذرد عیار انسان‌ها بیشتر نمایان می‌شود و جلوه‌هایی از خلوص، معرفت، همدلی و نوع‌دوستی این افراد که برگرفته از مکتب آزادگی است به نمایش درمی‌آید.

قرض گرفتن برای کمک به کرونایی‌ها

سیدمحمد شریفی فرمانده حوزه مقاومت ۳۵۹حسینبن‌علی(ع) ناحیه ری که در این روزها بی‌تفاوت به احوال اطرافیان نبوده و با تشکیل گروه جهادی، اقدامات مختلفی در راستای مبارزه با کرونا انجام دادند از اقدامات و تلاش شبانه‌روزی بسیجیان برای کم کردن آلام همشهریان خود می‌گوید: «راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک از مهم‌ترین اقدامات ما در این حوزه است که از روزهای نخست شیوع ویروس کوید۱۹ که با کمبود ماسک مواجه شدیم به فکر تولید ماسک و ملزومات بهداشتی افتادیم.»

وی در ادامه به هزینه‌های راه‌اندازی کارگاه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ما بودجه‌ای نداشتیم که چنین کارگاهی تجهیز کنیم لذا از مردم نیکوکار شهرمان خواستیم تا مبالغی به عنوان قرض الحسنه در اختیار ما قرار دهند که شهروندان عزیز و خیری که دوست داشتند در این کار سهیم باشند مبالغی به عنوان قرض الحسنه به ما دادند و توانستیم چرخ‌های خیاطی نو بخریم و قرار است پس از پایان کرونا که تولید ماسک تمام می‌شود چرخ‌ها را بفروشیم و قرض خود را پس بدهیم.

کرونا می‌خواست چرخ زندگی مردم را از کار بیندازد، اما مردم دیار سیدالکریم(ع) مانند دیگر مردمان این سرزمین با تلاش و مجاهدت ایستادند تا نگذارند حرکت چرخ زندگی مردم از کار بیفتد. چرخ‌های خیاطی که با قرض الحسنه تهیه شده، هم برای همشهریان و مراکز درمانی ماسک تولید می‌کند و هم برای زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده است.

تولید ۲۵۰هزار عدد ماسک

فرمانده حوزه مقاومت ۳۵۹حسین‌بن‌علی(ع) با بیان این توضیحات اضافه می‌کند: حدود ۱۵ نفر از زنان سرپرست خانوار در این کارگاه‌ها مشغول به کار شدند که کمک خرجی برای آن‌ها است همچنین تعدادی از اعضای گروه‌های جهادی نیز فی سبیل الله در این کارگاه‌ها مشغول به تولید ماسک هستند که بخشی از این ماسک‌ها به همشهریان اهداء می‌شود و بخشی نیز با قیمت تمام شده به مراکز مورد نیاز عرضه می‌شود.

شریفی میزان تولیدات ماسک در این کارگاه‌ها را ۲۵۰هزار عدد عنوان کرده و می‌افزاید: پس از گذشت دو ماه توانستیم دستگاه‌های پیشرفته‌تری به کارگاه اضافه کنیم و درصدد هستیم با توسعه کار خود ماسک‌های سه لایه و ۵ لایه برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تولید کنیم.

ایده جالب جهادگران

وی در ادامه به یک اقدام ابداعی برای اجرای کمک مؤمنانه توسط این گروه جهادی اشاره و ادامه می‌دهد: در محله‌های جنوب پایتخت وضعیت اقتصادی مردم در حدی نیست که بتوانند کمک قابل ملاحظه‌ای به سایر همشهریان بکنند و باید کاری می‌کردیم که بتوانیم با حداقل‌ها به یاری محرومان بشتابیم.

حال که کرونا زندگی خیلی از مردم سرزمین عزیزمان را سخت کرده و غم نان و معیشت را دوچندان کرده است، مردمانی از جنس خدا کمر بسته‌ا‌ند که نگذارند کودکی گرسنه بخوابد و پدری در ماه میهمانی خدا شرمنده فرزندانش باشد.

گروه جهادی حوزه ۳۵۹ شهرری تصمیم گرفتند به هر نحوی شده در اجرای کمک مؤمنانه قدم بردارند لذا تصمیم گرفتند طرح پیشنهادی خود را در یکی از پایگاه‌های بسیج به صورت پایلوت اجرا کنند.

شریفی درباره طرح ابداعی خود اینگونه توضیح می‌دهد: در سطح محلات اعلام کردیم شهروندان پسماند خشک و مواد بازیافتی خود را در منزل تفکیک کرده و به پایگاه محله خود تحویل دهند. این طرحی بود که همه مردم می‌توانستد شرکت کنند و کسانی که دوست دارند در کارهای خیر سهیم باشند و توان مالی بالایی ندارند، با استقبال از این طرح مشارکت خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه همه خانواده‌ها می‌توانند در این طرح مشارکت کنند چون حداقل بطری آب در همه منازل پیدا می‌شود، تشریح می‌کند: پس از آنکه در اولین پایگاه بازخورد خوبی گرفتیم، در همه پایگاه‌های تابعه این طرح را آغاز کردیم و با جمع‌آوری پسماندهای بازیافتی آن‌ها را به شرکت‌های مربوطه در شهرداری تحویل می‌دهیم و با هزینه آن برای خانواده‌های محروم و نیازمند بسته‌های معیشتی تهیه و اهداء می‌کنیم که قرار است با توسعه این کار در همه محلات سطح شهرری این طرح اجرا شود.

توزیع ۱۴۰۰ سبد کالا ​

فرمانده حوزه مقاومت ۳۵۹حسین‌بن‌علی(ع) با بیان اینکه ۵۰۰ بسته معیشتی برای توزیع در شب میلاد امام حسن(ع) آماده کرده‌ایم می‌گوید: تاکنون بیش از ۱۴۰۰ سبد کالا به افراد آسیب دیده از کرونا اهداء شده و همزمان با شب عید ۱۱۰ بسته ارزاق به زنان سرپرست خانوار هدیه دادیم که ارزش هر بسته حدود ۴۰۰ هزارتومان بود.

شریفی با اشاره به اینکه ۱۲مدیر دستگاه اجرایی، ۱۵مهندس و ۴پزشک در این گروه جهادی فعالیت می‌کنند، ادامه می‌دهد: ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، غربالگری سلامت در معابر با تب‌سنجی و اندازه گیری میزان اکسیژن، تهیه آب میوه و ارسال برای مراکز درمانی و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده بین عموم مردم از دیگر کارهایی است که جهادگران این حوزه مقاومت با دست‌های بخشنده و دل‌های مهربان و فداکار خود انجام می‌دهند و تا پایان کرونا همدل و همراه مردم خواهند ماند.

معنی کارهای جهادی این روزها بار دیگر برای خیلی‌ها ملموس و مأنوس شده است که هر کس با هر توانی وارد میدان جهاد علیه کرونا شده است و با همدلی و همیاری از یکدیگر هیچ کاری در این عرصه عیب و عار نیست و از قدمی در این مسیر دریغ نمی‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول