اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

تلاش هیأت ۱۱۰ ساله تهران علیه کرونا/ تولید روزانه ۵ هزار بطری مایع ضدعفونی‌کننده

یکی از اعضای هیأت ۱۱۰ ساله بنی‌الزهرا(س) گفت: این هیأت در ایام شیوع ویروس کرونا در گام اول پیش از ماه رمضان موفق به تولید ۱۳۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده شد و هم‌اکنون نیز روزانه ۵ هزار بطری محلول ضدعفونی‌کننده تولید می‌کنیم.

تلاش هیأت ۱۱۰ ساله تهران علیه کرونا/ تولید روزانه ۵ هزار بطری مایع ضدعفونی‌کننده

احسان طالقانی از اعضای هیأت بنی‌الزهرا (س) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: این هیأت در ابتدای شیوع ویروس کرونا با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر برای تولید مایع ضدعفونی‌کننده در فضای حسینیه هیأت اقدام کرد.

وی افزود: فرمول تولید این مایع ضدعفونی‌کننده که از سوی سازمان بهداشت جهانی هم ارائه شد، شامل آب اکسیژنه، گلیسیرین، رنگ خوراک و دتول بود که توسط جوانان هیأتی تولید و در بطری‌ها برای استفاده مردم ریخته می‌شد.

تولید ۱۳۰ هزار بطری مایع ضدعفونی‌کننده

طالقانی افزود: در گام اول پیش از ماه رمضان موفق به تولید ۱۳۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده شدیم که برای توزیع به مساجد، هیأت‌ها و گروه‌های جهادی ارائه می‌شد تا از این طریق به دست مردم نیازمند که توان خریداری این محلول‌ها را ندارند، برسد.

توزیع ۱۷۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان

یکی از اعضای هیأت بنی‌الزهرا (س) گفت: با شناسایی‌های صورت گرفته و معرفی افراد معتمد، ۱۷۰۰ خانواده نیازمند و مستحق نیز شناسایی شد که برای کمک‌رسانی به آنان، ۱۷۰۰ بسته ارزاق تهیه و میان آنان توزیع شد.

تولید روزانه ۵ هزار محلول ضدعفونی‌کننده

وی افزود: هم‌اکنون در ایام ماه رمضان در یکی از مساجد نزدیک حسینیه مشغول تولید روزانه ۵ هزار محلول ضدعفونی‌کننده هستیم که با هماهنگی‌های صورت گرفته در بسته‌های ارزاق گروه‌های جهادی قرار می‌گیرند تا به دستان خانواده‌های نیازمند برسند.

هیأتی با سابقه  ۱۱۰ ساله در تهران

طالقانی تصریح کرد: هیأت بنی‌الزهرا (س) از قدیمی‌ترین هیأت‌های تهران است که امسال ۱۱۰ ساله شده است. این هیأت در ابتدا سیار بود و توسط پدران و پدربزرگ‌های ما تاسیس شد، اما حدود ۴۰ سال است در حسینیه خود واقع در خیابان مولوی، روبروی آگاهی شاپور مستقر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول