اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرهنگ و هنر در ایام شیوع کرونا تعطیل نبود/ تلاش هنرمندان در فضای مجازی برای ارائه برنامه‌ها

‏مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اگرچه زمانی که همه‌ی رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر جهان تعطیل شد، اما فرهنگ و هنر تعطیل نبود و در فضای مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی هنرمندان به ارائه برنامه پرداختند.

فرهنگ و هنر در ایام شیوع کرونا تعطیل نبود/ تلاش هنرمندان در فضای مجازی برای ارائه برنامه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید  در دیدار با هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی اظهار کرد: بسیار خرسندم که در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند میزبان شما فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر هستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) در مورد ماه مبارک رمضان که فرمودند « ان ابواب السماء تفتح فى اول لیلة من شهر رمضان و لا تغلق الى اخر لیلة منه» درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد، یادآور شد: این جلسه در یک فضای معنوی و برکات ماه رمضان رخ‌داده است که من آن را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این ماهی که ماه همدلی و بخشش و رحمت است خداوند کمک کند تا بتوانیم حق پیشکسوتان هنری خراسان را ادا کنیم و از ظرفیت و تجربه آنان نه‌تنها ما بلکه اصحاب فرهنگ و هنر بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه قدرت فرهنگ و هنر در ایام شیوع بیماری کرونا بیشتر نشان داده شد، افزود: درزمانی که همه‌ی رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر جهان تعطیل شد فرهنگ و هنر تعطیل نبود و در فضای مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی هنرمندان به ارائه برنامه پرداخت‌اند که این حضور، معنا بخش، الهام آفرین و امیدوارکننده به آینده بود.

مروارید بابیان اینکه هنرمندان در این روزها با ارائه پیام‌هایی ازجمله به مشهد سفر نکنید و در خانه بمانید در جلوگیری از شیوع کرونا نقش تأثیرگذاری داشتند به‌طوری‌که می‌توان از آنان به‌عنوان جهادگران و پیش‌قراولان این عرصه یادکرد.

وی بیان کرد: حضور پیشکسوتان خود یک میراث برای این استان است، چراکه آنان سالها با خلق آثار جاودانه فرهنگی و هنری تأثیرگذاری ویژه‌ای در نسل‌های آینده داشته و خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی نشانه‌های زیبایی الهی و تجلی کرامت انسانی است که به دستان هنرمندان تجلی پیداکرده است.

گفتنی است بیان مشکلات حوزه هنرهای تجسمی و نیز ایجاد نمایشگاه هنرهای تجسمی از آثار هنرمندان این عرصه ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول