اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

معلمان در تربیت نسل آینده از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: فرهنگیان و معلمان فرهیخته کشور در مسیر تربیت نسل آینده به‌خوبی گام برمی‌دارند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

معلمان در تربیت نسل آینده از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در پیامی به مناسبت روز معلم اظهار کرد: 12 اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی کشورمان، روز «معلم» نام نهاده شده تا ضمن گرامیداشت یاد و مقام استاد شهید، علامه مرتضی مطهری، ارزش و جایگاه معلم و استاد به همگان نمایانده شود.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که معلمان، امروز مجاهدان میدان نیروسازی برای انقلاب اسلامی، تعلیم فرزندان ملت و اعتلای اراده‌های آینده‌سازان ایران اسلامی هستند؛ چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم، خود را معلم معرفی کرده است و می‌فرماید: «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَم عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَم» و این اوج ارزش و جایگاه معلمی را نمایان می‌سازد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: از طرفی، حضرت باری‌تعالی رسولان و فرستادگان خود را نیز دارای جایگاه معلمی دانسته و فرموده است که «وَ یُزَکّیهم وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَالْحِکْمَةَ» و این آیه شریفه بدان معناست که معلمان در حقیقت مبلّغ رسالت‌های الهی هستند.

دامغانی گفت: حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در یکی از دیدارهای خود با هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاش‌ها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و این امر امروز نیاز اساسی کشور محسوب می‌شود که فرهنگیان و معلمان فرهیخته کشور در مسیر تحقق آن به‌خوبی گام برمی‌دارند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

وی تصریح کرد:‌از این‌رو، در هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم در سال «جهش تولید»، ضمن ادای احترام به ارواح پاک و طیبه شهدای والامقام به‌ویژه استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم استان سمنان، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک عرض نموده و به سهم خود از زحمات و خدمات ارزنده این قشر شریف قدردانی می‌کنم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: اینجانب به نمایندگی از بسیج و سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت خدمات ارزنده فرهنگ‌سازان جامعه، روز معلم را به همه معلمان گران‌قدر آموزش و پرورش، اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به‌ویژه معلمان، مبلّغان و اساتید بسیجی تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند رحمان برای تمام شما عزیزان، توفیق روزافزون مسألت دارم.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول