اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار در استان حمص سوریه

استاندار حمص سوریه می‌گوید انبار مهمات ارتش سوریه منفجر شده است. برخی منابع سوری خطای انسانی را علت آن اعلام کرده‌اند.

انفجار در استان حمص سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه های سوریه از جمله خبرگزاری سانا و شبکه الاخباریه امروز جمعه از شنیده شدن صدای چند انفجار در استان حمص خبر دادند.

برخی منابع مدعی شده‌اند که انفجارها در داخل شهر حمص رخ داده است و علت این انفجارها حمله هوایی رژیم اسرائیل به برخی نقاط در این استان است اما هیچ منبع معتبری این ادعا را تایید نکرده است.

با این حال شبکه الإخباریه گزارش داد که انفجارها در محله «وادی الذهب» شهر حمص رخ داده است. این شبکه به نقل از «طلال البرازی»، استاندار حمص نوشت که صداها از ورودی جنوبی شهر به گوش رسیده است.

او گفت که انبار مهمات ارتش سوریه در شرق حمص بر اثر «حمله‌ای» (احتمالا حمله هوایی اسرائیل) منفجر شده و خسارات مادی به این مرکز و انبار وارد شده است. استاندار حمص در ادامه گفت که این حمله تلفاتی نداشته ولی پنج نفر بر اثر انفجار زخمی شده‌اند.

در عین حال، یک منبع نظامی ساعتی پس از این اعلام کرد که تحقیقات انجام شده حاکی از این است که انفجارهایی که امروز در یکی از مقرهای نظامی در شهر حمص رخ داده، به علت خطای انسانی بوده است. 

 

در صورت دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حمله، این دومین تجاوز این رژیم به حریم هوایی سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت خواهد بود. بالگردهای رژیم صهیونیستی بامداد امروز جمعه با به پرواز درآمدن در آسمان جولان اشغالی سوریه، چند موشک به اهدافی در استان‌ جنوبی قنیطره شلیک کردند.

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه هفته جاری نیز به مواضعی در جنوب سوریه حمله کرد، اما ارتش سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور توانسته موشک‌های شلیک‌شده از جنگنده‌های صهیونیستی را بر فراز دمشق منهدم کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول