اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

طراحی مدرسه اینترنتی برای برگزاری کلاس‌های تصویری

یک شرکت دانش بنیان سامانه‌ای طراحی کرده است که از طریق اینترنت، امکان برگزاری کلاس‌های تصویری را برای معلمان فراهم می‌کند.

طراحی مدرسه اینترنتی برای برگزاری کلاس‌های تصویری

 حسام‌الدین نورعلیزاده مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای که از طریق اینترنت امکان برگزاری کلاس‌های تصویری برای معلمان را فراهم می‌کند، گفت: در حال حاضر یازده هزار نفر در کلاس‌های این مدرسه اینترنتی، در حال آموزش هستند.  معلمان می‌توانند با عضویت در این سامانه و دعوت از دانش آموزان، به صورت تصویری مطالب را برای آنان بیان کنند. 

وی افزود: هر معلم می‌تواند همزمان با ارائه تصویری دروس، مطالب را در تخته مجازی یادداشت و آن را به اشتراک بگذارد و با بازکردن میکروفون دانش آموزان، آنها  می‌توانند پرسش‌های خود را مطرح یا به پرسش‌های معلم پاسخ دهند.

وی در پایان گفت: اگر فردی به اینترنت دسترسی نداشته باشد می‌تواند با گرفتن شماره تلفن پیش بینی‌شده در سامانه، به مطالب مطرح شده در کلاس گوش بدهد و اشکالات خود را مطرح کند حتی دانش آموزان می‌توانند با امکاناتی که در این سامانه فراهم شده جلسات درس را ضبط و بعدا از آن استفاده کنند.

* همکلاس با هزینه اینترنت نیم بها 

نورعلیزاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه سرور سامانه همکلاس به نشانی hamkelas.com در کشور ـ سامانه فناوری ایران ـ ثبت شده، هزینه اینترنت برای کاربران نیم بها و سرعت آن در مقایسه با نرم افزارهای مبتنی بر سرور خارجی بیشتر است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: امکان استفاده از اسلاید و تصویر از قابلیت‌های دیگر سامانه همکلاس است. این سامانه بر خلاف نرم افزارهایی مانند شاد، به نرم افزارهای خارجی از جمله ادوب کانکت هیچ وابستگی ندارد تا در صورت بسته شدن، خدماتش در ایران قطع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول