اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توضیحات جهاد کشاورزی در خصوص شیلات‌داران سرخون

سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با صدور جوابیه‌ای در خصوص مساعدت‌های صورت گرفته به شیلات‌داران منطقه میانکوه توضیح داد.

توضیحات جهاد کشاورزی در خصوص شیلات‌داران سرخون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، این رسانه در روزهای گذشته گزارشاتی از مشکلات واحدهای تولیدی استان منتشر کرده است.

یکی از این گزارشات مربوط به کشاورزان روستای رفن واقع در منطقه میانکوه شهرستان اردل است که طی توافق‌نامه‌ای با جهادکشاورزی مزارع خود را به شیلات پرورش ماهی‌های سردآبی تبدیل کرده‌اند و به دلیل نشت نفت خساراتی متوجه آنان شده است. (برای جزییات بیشتر کلیک کنید)

سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با صدور جوابیه‌ای در خصوص مساعدت‌های صورت گرفته به شیلات‌داران منطقه میانکوه توضیح داد. متن جوابیه در زیر آمده است:

با سلام و احترام پیرو درج گزارشی با عنوان «سم سوءمدیریت بر جان بزرگترین شیلات کشور/ فقیرترین سرمایه‌داران در "میانکوه" هستند» در تاریخ 1399/7/2 جوابیه سازمان جهاد کشاورزی استان به شرح ذیل جهت درج در آن خبرگزاری محترم حضورتان ارسال می‌شود.

بر اساس مصوبات جلساتی که به منظور تعیین تکلیف مزارع پرورش ماهی منطقه سرخون با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری- معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور دیگر ادارات مرتبط (دامپزشکی – محیط زیست- شرکت آب منطقه‌ای –  دانشگاه علوم پزشکیی و بانک‌ها ) و با حضور مدیر عامل شرکت خطوط لوله و انتقال نفت اصفهان برگزار گردید، خسارت سال 95 به شیلات‌هایی که بدلیل آلودگی نفتی خسارت دیده بودند پرداخت گردید و در جلسات فوق مصوب گردید آزمایشات آبی رودخانه سرخون برای آلودگی نفتی بصورت دوره‌ای انجام پذیرد (توسط مدیرت شیلات - دامپزشکی –  محیط زیست و شرکت نفت اصفهان) که از سال 96 تاکنون این امر در حال انجام است و بر اساس همان آزمایشات در سال 1397 کارگروه فوق الذکر آب را آلوده اعلام نموده و شیلات‌داران در حال پیگیری اخذ خسارت از سوی مراجع قضایی می‌باشند و با توافق تعدادی از شیلات داران که فاصله نزدیکی با مظهر چشمه سرخون داشتند شرکت نفت نسبت به خریداری مزارع مذکور اقدام کرده و تاکنون تعدادی از مزارع یاد شده توسط شرکت نفت خریداری شده است.

ضمناً در راستای مکانیزه نمودن مزارع مجتمع رفن و همچنین تغییر برداشت آب از روش ثقلی بصورت پمپاژ از طریق چاهک یا چاه حریمی، با این نیت که به این روش بتوان تا حدودی در زمان‌های آلودگی نفتی مشکل تامین آب مجتمع مرتفع گردد.

ضمناً شبکه برق مجتمع با استفاده از اعتبارات استانی، در سال‌های 96 و 97 با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام و تکمیل است.

بعلاوه اینکه از اعتبارات ویژه خسارات سیل اوایل فروردین سال 98 نیز اعتبار قابل توجهی جهت ترمیم زیر ساخت‌های خسارت دیده از سیل مذکور (ترمیم جاده بین مزارع و سیلگیر مزارعه) در نظر گرفته شده است و در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار در این راستا هستیم ضمناً طی نامه  شماره 25993/15/98 مورخ 98/11/27 طی مکاتبه سازمان جهاد کشاورزی استان  با سازمان برنامه و بودجه استان جهت اختصاص اعتباری از محل کمک‌های فنی اعتباری سال 98 به منظور جبران یارانه سود تسهیلات خسارت دیدگان مکاتبه گردیده و در حال رایزنی و پیگیری می‌باشد که این خود بیانگر این واقعیت است که مجتمع به حال خود رها نشده و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در حال تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها و  راه اندازی مجتمع می‌باشند.

لازم به ذکر است که با پیگیر‌های صورت گرفته و طی جلسات متعدد برگزار شده با بانک محترم کشاورزی استان، مقرر شد شیلات داران خسارت دیده به بانک کشاورزی مراجعه نموده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بند خ و بند ل تبصره 16، از بخشودگی جرائم و دیرکرد تسهیلات بهره‌مند گردند که تاکنون تعداد 20 نفر از آنان به بانک مذکور مراجعه و به مبلغ 10800.000.000 ریال از بخشودگی جرائم استفاده نموده و تسهیلات آنان تعیین تکلیف شده است.

لذا موضوع منتشر شده در خبرگزاری فارس مبنی بر رها شدن مجتمع به حال خود، نه تنها از اساس  موضوعیت نداشته و بلکه مرتباً در سازمان جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول