اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بازارچه کیله سردشت فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفت

فرماندار سردشت گفت: بازارچه مرزی کیله سردشت که به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، بازگشایی شد.

بازارچه کیله سردشت فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفت

اقصی نقشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به بازگشایی بازارچه کیله سردشت اظهار کرد: با توجه به اینکه بازارچه کیله سردشت از اواخر بهمن سال گذشته به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بود به دلیل ضرورت اشتغال در شهرستان طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونای سردشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

وی افزود: بازگشایی بازارچه‌ها با رعایت همه تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده و تمام خودرو‌های ورودی ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

فرماندار سردشت تصریح کرد: قبل از بازگشایی بازارچه جلسه‌ توجیهی با مدیر بازارچه و فعالان اقتصادی برای توضیح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌‌گذاری اجتماعی برگزار شد و در حال حاضر تمام فعالان اقتصادی و پیله‌وران با رعایت فاصله‌اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک فعالیت خود را از سر گرفتند.

نقشی‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با شیوع کرونا در بازارچه، یادآور شد: گیت‌های‌ تشخیص و غربالگری کرونا و دستگاه‌های تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی و با رعایت محدودیت‌های زمانی از جمله برنامه‌های مقابله‌ای با شیوع بیماری کرونا در بازارچه است و خودروها با رعایت فاصله اجتماعی و با محدودیتی که وجود دارد وارد بازارچه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روزانه 50 تا 60 خودرو به فاصله 20 متری برای جلوگیری از تجمع در بازارچه اجازه ورود را دارند که بعد از اتمام شیوع ویروس کرونا فعالیت اقتصادی بازارچه به روال عادی برمی‌گردد.

خاطرنشان می‌شود بازارچه مرزی کیله در 15 کیلومتری سردشت واقع است و روزانه 150 تا 200 خودرو در این بازارچه تردد دارد و سالانه بیش از 200 میلیون دلار صادرات در این بازارچه انجام می‌شود که در راستای پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا به مدت 3 ماه تعطیل شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول