اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

برگزاری مجازی روز بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه امام صادق (ع)

صبح امروز مراسم بزرگداشت روز استاد در دانشگاه امام صادق (ع) به صورت مجازی و با حضور رئیس و معاونین دانشگاه، رئیس دانشکده‌ها و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری مجازی روز بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه امام صادق (ع)

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، صبح امروز مراسم بزرگداشت روز استاد در دانشگاه امام صادق (ع) به صورت مجازی و با حضور رئیس و معاونین دانشگاه، رئیس دانشکده‌ها و اساتید این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم که در بستر فضای مجازی صورت گرفت نخست حسینعلی سعدی رئیس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس معاون آموزشی، رؤسای دانشکده‌ها و هم‌چنین مرکز زبان دانشگاه به ارائه‌ گزارش و معرفی برنامه‌های پیش‌روی خود پرداختند.

حجت الاسلام سعدی، رئیس دانشگاه در این دیدار ضمن تجلیل از مقام استاد با اشاره به آیات قرآن کریم در مقام استاد تاکید کرد: قرآن کریم معلم را در کنار خدای متعال نام آورده است: « شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلائِکَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم‏» هم‌چنین آیاتی چون:«وَ یَقُولُ الَّذینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب‏»نشان از جایگاه و اهمیت معلم دارد.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره‌ خلق و با استناد به کتاب منیه المرید شهید ثانی، گفت: آنگاه که صحبت از تعلیم است، صحبت از اکرام و کرامت است: اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَم‏ الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَم‏. در حالی که آنگاه که صحبت از خلق است، سخن از ایجاد است.

سعدی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ آیت الله مهدوی کنی، بر احترام به اساتید و توجه به حقوق ایشان پرداخت و تاکید کرد که سیاست دانشگاه امام صادق (ع) بر ایفای حق استاد و نه استیفای حق است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه بیان کرد که دانشگاه امام صادق (ع) در دوران کرونا تعطیل نشد بلکه به صورت مجازی به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه داد و علاوه بر تشکیل کلاس‌ها، شوراهای دانشگاه، گروه‌های آموزشی نیز به صورت منظم در بستر مجازی تشکیل می‌شود و خرسندیم که اعلام کنیم در این عرصه در کشور پیش‌رو بودیم.

وی هم‌چنین به نقش آفرینی دانشگاه امام صادق در سیاست‌گذاری در دوران کرونا و پسا کرونا پرداخت و تاکید کرد: سبک زندگی جدیدی در این دوران به بشر تحمیل شد، دانشگاه امام صادق آماده است در سیاست‌گذاری در این دوران و پس از آن نقش آفرینی کند کما اینکه در این حوزه نیز کتابی متشکل از مجموعه‌ی مقالات اساتید دانشگاه مبنی بر مواجهه عالمانه با کرونا نیز توسط انتشارات دانشگاه به چاپ رسید. وی در انتها ابراز امیدواری کرد که آموزش مجازی موفق در دانشگاه امام صادق (ع) به دانشگاه مجازی ارتقاء یابد.

در ادامه این مراسم، گودرزی معاون آموزشی دانشگاه ضمن تبریک روز استاد به ارائه‌ گزارشی از فعالیت‌های معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پرداخت و بیان کرد: در ابتدای شروع بحران کرونا با تشکیل منظم جلسات شورای آموزشی دانشگاه آموزش را بدون وقفه در بستر فضای مجازی ادامه دادیم.

وی با بیان این نکته که در ابتدا تنها پیش‌بینی ۵ درصد موفقیت در برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی را داشته است افزود: الان بلطف خدا و با همت اساتید و دانشجویان، ۹۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی تشکیل می‌شود و تنها دروس تربیت بدنی امکان تشکیل مجازی نداشته است و هم‌چنین تعداد بسیار معدودی از اساتید که به دلیل مشکلاتی نتوانستند از بستر مجازی برای آموزش استفاده کنند، اقدام به تشکیل کلاس نکرده اند.

در ادامه‌ این نشست، داوود منظور به نمایندگی از دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، مصلایی پور رئیس دانشکده الهیات، خیامی به نمایندگی از دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، بنی اسد به نمایندگی از دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، افتخاری رئیس دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی، طاهر حبیب زاده به نمایندگی از دانشکده معارف اسلامی و حقوق، روشن ضمیر به نمایندگی از مرکز زبان دانشگاه به ارائه‌ گزارش فعالیت‌های بخش های مربوط خود پرداختند که تلاش برای ارائه طرح‌ها و نظرات علمی برای جبران مشکلات و خسارات اقتصادی ناشی از کرونا در کشور، بازنگری در سرفصل دروس متناسب با راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری به دانشگاه امام صادق (ع)، بازنگری در نظام ارتباطی میان مردم و نظام سیاسی کشور با توجه به شرایط جدید، گشودن عرصه‌های جدید علمی در دانشگاه از جمله، توجه علمی به رسانه‌های جدید و هنرهای نوین، تصویب گرایش مقاومت در مقطع دکتری دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی اهم موارد است. 

در این بین رئیس دانشگاه اعلام کرد که از آیت الله آملی لاریجانی رئیس هیئت امنای جامعه الصادق (ع) نیز برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد اما ارتباط مجازی با ایشان در این مراسم صورت نگرفت و وی به اساتید دانشگاه عرض ادب و سلام خود را رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول