اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

28 هزار فقره تسهیلات مددجویان کرمانشاهی امهال شد/ توزیع 150 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۸ هزار وام قرض‌الحسنه متعلق به مددجویان کرمانشاهی در ارتباط به بحث کرونا ویروس امهال شده است.

28 هزار فقره تسهیلات مددجویان کرمانشاهی امهال شد/ توزیع 150 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

محسن رخصی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص برنامه‌های کمیته امداد استان در ماه رمضان، اظهار داشت: این نهاد در ماه مبارک رمضان «رزمایش ملی بخشش ایرانیان» و «طرح همسفره» را به اجرا درآورده است.

وی در توضیح طرح  رزمایش ملی بخشش ایرانیان کمیته امداد، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در 15 شعبان در راستای بحث راه‌اندازی رزمایش مواسات و همدلی و همچنین کمک مومنانه و خیرخواهانه به نیازمندان و فقرا، کمیته امداد هم پای کار آمد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: همکاری‌ها در این راستا در سطح استان فعال شد، ارتباط خوبی با مجموعه خیرین و نیکوکاران برقرار و کمک‌های خوبی برای نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: 18 آشپزخانه مهدوی در قالب طرح همسفره برای پخت غذای گرم برای مددجویان در این ایام در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این آشپرخانه‌ها با کمک خیران نیک‌اندیش، سازمان‌های همسو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار طبخ و توزیع‌ 150 هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان را برعهده دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: خیرین نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 880074983، شماره کارت 6037997950006065 نزد صندوق امداد ولایت و شماره‌گیری کد دستوری #1*8877* از طریق تلفن‌های همراه ارسال و در طرح همسفره و اطعام مهدوی شرکت کنند.

وی افزود: مردم نوعدوست نیز می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را از جمله گوشت و برنج در اختیار این آشپزخانه‌ها قرار دهند تا با نظارت نهادهای بهداشتی براساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا در آشپزخانه‌های مهدوی طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

رخصی اضافه کرد: پویش «نذر سلامت» و پویش مردمی «شکرانه سلامت» هم در راستای بحث ویروس کرونا برای حمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان معیشتی از این ویروس منحوس را در همان روزهای اولیه شیوع کوید 19 در استان راه‌اندازی کردیم.

این مسؤول گفت: در همان روزهای اولیه یک‌میلیارد اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار کمیته امداد استان قرار گرفت بطوریکه برای 3 هزار و 300 خانواده که دارای بیماری صعب‌الاعلاج، زمینه‌ای و... بودند مبلغی حدود 300 هزار  تومان  برای تهیه تقلام بهداشتی واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه هم اعتباری در حدود یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان برای افرادی که زیرپوشش این نهاد حمایتی نیستند، ولی در این ایام دچار زیان و ضرر شده و کسب وکار خود را از دست‌داده‌اند به کمیته امداد استان ابلاغ شده، امدادگران افراد را شناسایی و پرونده‌های تشکیل داده‌اند تا براساس تعداد سرانه نفرات هر خانواده مبالغی برای آن‌ها واریز شود.

توزیع بیش از 10 هزار و 358 بسته بهداشتی و غذایی و همچنین توزیع بیش از 300 هزار ماسک و بیش از 40 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده از جمله کمک‌های کمیته امداد استان به نیازمندان بوده که رخصی به آن اشاره کرد.

وی در خصوص امهال وام سه ماه مدجویان در ارتباط با بحث کرونا، گفت: اقساط 28 هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداختی به مددجویان در این راستا سه ماه امهال شده که بیش از 27 میلیارد تومان اعتبار و ارزش این امهال است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و برنامه‌های کمیته امداد استان در این راستا، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد بحث اشتغالزایی و توانمندسازی افراد زیرپوشش است در این راستا سال گذشته بیش از 5 هزار و 500 به مبلغ بیش از 180 میلیارد تومان برای خانوارهای زیر پوشش داشتیم.

رخصی اضافه کرد: امسال که سال جهش تولید است، قطعا برنامه‌های اشتغال به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار می‌گیرد و آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی به افراد زیرپوشش اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه، گفت: هم اکنون سامانه پیامکی 30003333 برای مشارکت خیران نیک‌اندیش در طرح اکرام ایتام و محسنین فعال است، خیران نیک‌اندیش می‌توانند با ارسال عدد یک به این سامانه حمایت از یک یا چند فرزند معنوی را عهده‌دار شوند.

رخصی افزود: حامیان نیک‌اندیش همچنین می‌توانند پیش شماره تلفن استان مورد نظر خود را که تمایل به حمایت از فرزندان نیازمندش دارند نیز به همین سرشماره ارسال کنند.

انتهای پیام/پ/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول