اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جاده‌های بین مزارع معمولان قبل از فصل برداشت اصلاح شود

بخشدار معمولان گفت: با توجه به این که، جاده‌های بین مزارع در بخش معمولان در سیل فروردین ماه سال گذشته آسیب دیده و تخریب شده‌اند مرمت آنها قبل از آغازفصل برداشت، ضرورت دارد.

جاده‌های بین مزارع معمولان قبل از فصل برداشت اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، سید حبیب الله موسوی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان پلدختر اظهار داشت: برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی شهرستان در فصل برداشت گندم برای تامین کمباین به گونه‌ای باشد که برداشت در بخش معمولان به خاطر شرایط آب و هوایی به تاخیر نیفتد.

وی افزود: با توجه به این که، جاده‌های بین مزارع در بخش معمولان در سیل فروردین ماه سال گذشته آسیب دیده و تخریب شده‌اند مرمت آنها قبل از آغازفصل برداشت، ضرورت دارد.

بخشدار معمولان گفت: راهداری شهرستان پلدختر قبل از آغاز فصل برداشت جاده‌های روستایی تخریب شده از سیل در این بخش مانند آمیران کوشکی و چولهول سفلی را جهت تردد کمباین بازسازی کند.

وی افزود: بانک کشاورزی با پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی از کسر پول گندم کشاورزان به جای بدهی آنها به بانک، خودداری کنند.

موسوی یادآورشد: اداره‌هایی مانند غله، تعاون، شرکت نفت و نیروی انتظامی جهت خرید به موقع گندم مازاد بر مصرف کشاورزان هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.

بخشدار مرکزی پلدختر نیز در این جلسه گفت: کشاورزان ، شوراهای اسلامی و دهیاران این بخش به طور مستمر در ارتباط با بخشداری در رابطه با برداشت محصولات، قیمت، آمادگی مراکز خرید و به طور کلی نحوه خرید گندم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط سوالاتی دارند که نیاز به اطلاع رسانی دارند.

مرتضی کاییدی اظهار داشت: لازم است برای کاهش چالش‌ها و هرگونه مشکل در برداشت محصولات این بخش اقدام‌هایی مانند معاینه فنی کمباین‌های وارده شده جهت خودداری از هدر رفت محصولات و ریزش آنها انجام شود.

وی عنوان کرد: تحویل سوخت کافی به کمباین‌ها برای جلوگیری از ایجاد مشکل فنی در راستای رفع دغدغه کشاورزان منوط به دریافت معاینه فنی آنها باشد.

بخشدار مرکزی پلدختر گفت: مسیر حرکت کمباین از سوی جهاد کشاورزی شهرستان مشخص و اطلاع رسانی شود تا در صورت عدم رعایت، کمباین توسط نیروی انتظامی توقیف شود.

وی افزود: جهت جلوگیری از افزایش خودسرانه نرخ کرایه حمل گندم از هم اکنون اعلام و اطلاع رسانی شود تا افرادی از این موضوع سو استفاده نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول