اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

معاون وزیر علوم: آموزش نوین در دانشگاه ها قبل از کرونا 8 درصد بود /2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی داریم

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: قبل از اسفند 98 میزان استفاده از روش های نوین و ترکیبی در آموزش دانشگاه هایی که به صورت حضوری دانشجو پذیرش می کردند کم و7 تا 8 درصد بود.

معاون وزیر علوم: آموزش نوین در دانشگاه ها قبل از کرونا 8 درصد بود /2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی داریم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم امروز در یک برنامه تلویزیونی، گفت: ۲ دهه تجربه آموزش الکترونیکی در کشور وجود دارد و در حال حاضر هم علاوه بر دانشگاه ها و موسساتی که به صورت الکترونیکی هم دانشجو پذیرش می کنند، چند موسسه آموزش عالی غیردولتی هم در کشور فقط به شیوه الکترونیکی دانشجو می پذیرند.

وی ادامه داد: با این حال می توانیم بگوییم که قبل از اسفند ۹۸ میزان استفاده از آموزش های نوین در دانشگاه هایی که به صورت حضوری دانشجو پذیرش می کردند کم بود و حتی تقریبا موردی را نداشتیم که استاد از روش های ترکیبی برای ارائه‌ درس به دانشجویان استفاده کند.

خاکی صدیق گفت: به طور کلی شاید میزان استفاده از روش های نوین و ابزارهای آموزشی جدید قبل از اسفند ۹۸ در اغلب دانشگاه ها ۷ تا ۸ درصد بود.

* 2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی در کشور وجود دارد

وی گفت: حرکت جدید در حوزه آموزش عالی و تغییر از کلاس‌های درس حضوری به آموزش‌های الکترونیکی در فاصله زمانی خیلی کوتاه و بدون آمادگی قبلی، یک دستاورد بزرگ در کشور و اتفاقی خیلی خوب و قابل توجه بوده است و همگی باید در حفظ و ارتقای این دستاورد، بیش از پیش کوشا باشیم.

وی :افزودبا انتخاب راهبردهای مناسب آموزشی و به حداقل رساندن آسیب‌ها، جبران کاستی‌ها، بهره‌مندی دانشگاه‌ها از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در برخورد با شرایط مشابه می‌توان این تهدید را به فرصتی مناسب در زمینه آموزش الکترونیک تبدیل کرد.
به گفته وی، گام‌های اجرایی در مسیر ایجاد و گسترش آموزش‌های الکترونیکی، بازنگری در مقررات آموزشی و تفویض اختیار به دانشگاه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی و سنجش و ارزیابی، از اقدامات ضروری در این شرایط است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول