اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اعزام تیمی برای بررسی محورهای شهرستان جاجرم در هفته آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: تیمی برای بررسی محورهای شهرستان جاجرم در هفته آینده اعزام و بررسی می‌شود.

اعزام تیمی برای بررسی محورهای  شهرستان جاجرم در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم عبدالمجید نژادصفوی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه محور میامی - جاجرم از اعزام تیم برای بررسی محورهای حوزه شهرستان جاجرم در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: در هفته آینده تیمی برای بررسی  محورهای حوزه جاجرم اعزام و جلسه‌ای برای پیگیری مشکلات برگزار و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی بابیان این مطلب ادامه داد: محور میامی _جاجرم یک  گلوگاه محسوب می‌شود به‌طوری‌که آماده‌سازی این محور کوتاه شدن مسیر، صرفه‌جویی در هزینه، سوخت و رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

جاده میامی به جاجرم باعث رونق ترافیک می‌شود

فرماندار جاجرم هم در این جلسه بابیان اینکه باید نگاه واقع‌بینانه  به پروژه‌های داشته باشیم، گفت: پروژه محور میامی- جاجرم یکی از پروژه‌های مهم در حوزه راه و عمران است که عملیات عمرانی آن  متوقف بود  و علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته سال‌هاست  به دلایلی ازجمله کمبود بودجه و سیاست برخی مدیران  در سطح استان به نتیجه نرسیده است.

رضا آذری افزود:  از مزیت‌های مهم این پروژه ازنظر بعد مسافت و صرفه‌جویی سوخت، کاهش حجم ترافیک تهران به مشهد و رونق تولید بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار  ازجمله جاده روستایی قراجه رباط و پل روستایی کرف در بخش سنخواست ادامه داد:  این پروژه‌ها از دیگر مطالبات چندساله مردم است زیرا در بارندگی‌های اخیر که موجب سیلاب شد مشکلاتی را به دنبال داشته است.

اعتبار ۷ میلیارد تومانی در سال ۹۸

"هنرور " مسئول مستقیم پروژه محور میامی به جاجرم هم در این جلسه گفت: این پروژه تا کیلومتر ۹۱ دو قطعه دارد که با توجه به حساسیت‌های مردم می‌تواند قطب اقتصادی منطقه  را تحت شعاع قرار دهد.

وی افزود: قرارداد قطعه اول سال ۸۰ به طول ۵۱ کیلومتر  با پیمانکار منعقد شد که ۲۰ کیلومتر آن تا سال ۸۴ تکمیل‌شده و قطعه دوم به طول ۳۰ کیلومتر عملیات اجرایی آن آغاز  اما با توجه به مشکلات کلی طرح و تخصیص نداشتن اعتبار لازم، پیمانکار از ادامه کار منصرف شد.

هنرور تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا کیلومتر ۸۱  ، ۶۰ درصد است که در سال گذشته اعتبار  ۲۷ میلیارد تومان  برای این پروژه  در نظر گرفته شد که تنها  ۷ میلیارد تومان  آن تخصیص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ما در این جلسه مصوب شد پروژه‌های عمرانی راه‌های  بالای  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی  برای پیگیری  در اولویت قرار گیرد.

همچنین بخشداران بخش‌های مرکزی، شوقان و سنخواست نیز هر یک به بیان مشکلات و دغدغه‌های محورهای سنخواست - بجنورد، میامی - جاجرم  و راه‌های روستایی ازجمله راه  روستایی ایستگاه  بخش مرکزی  پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول