اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دستگیری ۷ عامل حفاری غیرمجاز در روستای «جانقور باسمنج»

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از دستگیری هفت عامل حفاری غیرمجاز در روستای جانقور باسمنج خبر داد.

دستگیری ۷ عامل حفاری غیرمجاز در روستای «جانقور باسمنج»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،کاظم داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی باید به‌عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: در راستای حفاظت از مواریث تاریخی و جلوگیری از تعرض به میراث گذشتگان، فرماندهی یگان حفاظت این اداره‌کل طی عملیاتی، موفق به دستگیری هفت نفر از عاملان حفاری غیرمجاز در روستای جانقور باسمنج شد.

وی افزود: پیرو گزارش‌های دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیا تاریخی فرهنگی در روستای جانقور باسمنج، ۶ نفر از حفاران غیرمجاز و یک نفر صاحب ملک در حین حفاری به همراه ابزارآلات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

داداشی در ادامه از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی استان خبر داد و گفت: هرگونه حفاری در سطح استان به‌منظور تحصیل اشیای عتیقه و باستانی جرم محسوب شده و با حفاران و متعرضان میراث فرهنگی و آثار تاریخی در استان به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از این قبیل به‌صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول