اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش اتحادیه عرب به اعتراضات لبنان

معاون دبیرکل اتحادیه عرب ضمن هشدار درباره خطرناک بودن وضعیت کنونی لبنان، از سران این کشور خواست گام‌های اصلاحی سریع بردارند و وحدت و آرامش را حفظ کنند.

واکنش اتحادیه عرب به اعتراضات لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب، دولت لبنان را به تسریع در اتخاذ گام‌های عملی و سریع برای اصلاحات اقتصادی و فراهم کردن مطالبات لبنانی‌ها فراخواند.

بر اساس گزارش «البوابه نیوز»، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، تحولات سریع در لبنان و تشدید تنش‌ها میان تظاهرات‌کنندگان و ارتش لبنان بویژه در طرابلس منجر به نگرانی و نارضایتی شدید شده است.

وی در ادامه به خانواده یکی از معترضان لبنانی که در این درگیری‌ها کشته شده، تسلیت گفت و افزود: وضعیت در لبنان بسیار حساس است و ممکن است به جایی برسد که عاقبت خوشی نباشد. امید است که فرماندهی ارتش و دستگاه‌های امنیتی با رفتار حرفه‌ای و مسؤولانه جلوی سر خوردن لبنان به سمت آینده نامعلوم را بگیرند.

حسام زکی تصریح کرد، بحران مالی و بانکی لبنان راه‌حل‌های فوری و قطعی را می‌طلبد و مشخص است که مردم لبنان در وضعیتی هستند که دیگر تحمل انتظار را ندارند.

وی از همبستگی اتحادیه عرب با لبنان و مردم آن در این مرحله سخت و حساس خبر داد و از سران لبنان درخواست کرد، وحدت ملی، آرامش داخلی و مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند و جلوی خشونت را بگیرند.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عربی در بیست و هشتم نوامبر گذشته حسام زکی را به عنوان فرستاده خود به لبنان فرستاد تا وضعیت را بررسی کند.

شمال لبنان در هفته جاری شاهد درگیری شدید میان معترضان و نیروهای امنیتی و ارتش بود و تعدادی از هر دو طرف زخمی شدند. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول