اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| اختصاص داوطلبانه درصدی از حقوق دانشگاهیان به نیازمندان درگیر کرونا

معاون وزیر علوم از تشکیل کمیته های اجرایی صندوق نیکوکاری دانشگاهیان در دانشگاه ها خبر داد و گفت: تعریف ساز و کار شناسایی افراد نیازمند در جامعه هدف دانشجویان، کارکنان و بازنشستگان از جمله وظایف این کمیته ها است.

فارس من| اختصاص داوطلبانه درصدی از حقوق دانشگاهیان به نیازمندان درگیر کرونا

به خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من با عنوان «کمپین کمک مؤمنانه به‌مناسبت ماه مبارک» از دستگاه‌ها و همه مردم نوع دوست دعوت کرده اند که در این پویش شرکت کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم با راه اندازی صندوق نیکوکاری دانشگاهیان و پویش زندگی دست یاریگر توست به این کمپین پیوسته است.

*آخرین اخبار از اقدامات وزارت علوم در کمک مؤمنانه

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پیگیری آخرین اخبار از اقدامات وزارت علوم در کمک مؤمنانه از تشکیل کمیته های اجرایی صندوق نیکوکاری دانشگاهیان در دانشگاه ها خبر داد و گفت: با ابلاغ آیین‌نامه تشکیل صندوق نیکوکاری دانشگاهیان به دانشگاه ها مقرر شده که در هر دانشگاه و مراکز آموزش عالی یک کمیته اجرایی برای اجرای این آیین نامه تشکیل شود.

وی گفت: کمیته اجرایی اموری از جمله بررسی روش های جذب کمک های دانشگاهیان و شناسایی جامعه هدف گیرنده خدمت با تاکید بر حفظ کرامت گیرندگان خدمت را عهده دار خواهد بود.

*وظایف کمیته اجرایی صندوق نیکوکاری دانشگاهیان در دانشگاه ها

وی با تشریح وظایف کمیته اجرایی دانشگاه در صندوق نیکوکاری دانشگاهیان، اظهارداشت: 9 وظیفه برای کمیته های اجرایی در دانشگاه ها در تشکیل صندوق نیکوکاری دانشگاهیان دیده شده است که تدوین سیاست های اجرایی، تدوین شیوه نامه اجرایی و کارگروه های مورد نیاز کمیته، تدوین سازوکارهای جمع آوری کمک های دانشگاهیان داوطلب به صندوق (اختصاص تعداد روز یا درصدی از حقوق ماه جاری یا ماه های آینده یا واریز مستقیم به حساب صندوق) از جمله وظایف کمیته های اجرایی در دانشگاه ها است.

*اختصاص درصدی از حقوق دانشگاهیان به نیازمندان درگیر کرونا

غفاری گفت: همچنین اطلاع رسانی مصوبات کمیته به دانشگاهیان، تعیین چگونگی کمک یا تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی، تعریف ساز و کار مشخص شدن افراد نیازمند در جامعه هدف (دانشجویان، کارکنان و بازنشستگان) به این کمک و حمایت، تهیه گزارش از اقدامات و ارایه گزارش عملکرد به معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، جلب مشارکت و استفاده از نظرات دانشگاهیان برای فعالیت های آتی و بلند مدت صندوق و  همکاری با نهادهای خیریه و مردم نهاد در استان از دیگر وظایف کمیته های اجرایی در دانشگاه ها است.

*بسیج سراسری جامعه دانشگاهی برای تامین نیاز ضروری مبتلایان به کرونا

به گزارش فارس، غفاری پیش از این گفته بود: جامعه دانشگاهی کشور در اقدامی هماهنگ با تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» و در پویش سراسری"زندگی دست یاریگر توست" در تامین نیازهای ضروری افراد درگیر پیامدهای درمانی، اقتصادی و روانی کرونا مشارکت می کنند. این اقدام در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در ایام و لیالی پربرکت ماه مبارک رمضان انجام شده است.

اخیرا هم منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش ‌عالی، پژوهش و فناوری کشور، بر ضرورت اقدام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری در قالب تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» تاکید کرد و از جامعه دانشگاهی خواسته در پویش ملی "زندگی دست یاریگر توست" در قالب تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» مشارکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول