اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

250 راهبر بسته‌های آموزشی را به دانش آموزان ارائه می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند یا موبایل هوشمند ندارند، در این راستا ۲۵۰ راهبر آموزشی داریم که با ارائه بسته‌های آموزشی در راستای اهداف آموزشی تلاش می‌کنند.

250 راهبر بسته‌های آموزشی را به دانش آموزان ارائه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رخشانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: مهم ترین مسئله برای یک جامعه سرمایه اجتماعی است و برای به دست آوردن آن نیاز به اعتماد و برای اعتماد نیاز به صداقت و شفافیت در کار است که با کمک رسانه ها باید صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: با شرایط کرونا و در خصوص برنامه شاد چند راه وجود داشت، باید برای دانش آموزان فکری میکردیم، اما بدلیل اینکه از اول مهرماه سال گذشته گروه های کلاسی را در فضای مجازی در مدارس راه اندازی کردند که با اولیا ارتباط برقرار کنند زمینه فراهم بود و با بوجود آمدن این شرایط همکاران فعالیت مجازی را شروع کردند.

وی ادامه داد: در این بین در مناطق روستایی و جاهایی که پوشش اینترنت نبود امکان استفاده هم نبود، یکی اینکه هزینه اینترنت برای خانواده ها زیاد بود و نمیتوانستیم آمارگیری کنیم که چه تعداد از دانش آموزان در این کلاسها حضور دارند به همین دلیل شبکه شاد راه اندازی شد.

رخشانی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز داریم بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز وارد این شبکه شدند.

وی بیان کرد: شرایط بیماری ویروس کرونا به طور طبیعی این نیاز را به وجود آورد تا خللی در تحصیل وتعلیم و تربیت دانش‌آموزان به وجود نیاید بر همین اساس قبل از شیوع بیماری کرونا گروه های کلاسی توسط معلمان در مدارس با هدف ارتباط با والدین و گاها ارائه محتوای آموزشی به دانش آموزان تشکیل شدکه پس از شیوع این بیماری آموزش در فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

رخشانی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: اگر چه در برخی از نقاط استان با مشکل اینترنت مواجه هستیم اما آموزش در این مناطق تعطیل نشد به گونه ای که با فعالیت قریب به ۲۵۰راهبر آموزشی، تعلیم و تربیت دانش آموزان با ارائه بسته های آموزشی انجام شد، همچنین گاها معلمان بومی آن مناطق با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از دانش آموزان اقدام به دایر کردن کلاس درس کرده اند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت یا موبایل هوشمند ندارند یا با داشتن چند دانش آموز در خانواده و یک گوشی همراه مشکل ایجاد می‌شد، در استان ۲۵۰ راهبر آموزشی داریم که با ارائه بسته‌های آموزشی در راستای اهداف آموزشی تلاش می‌کنند.

این مسئول در خصوص نحوه برگزاری امتحانات گفت: ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و مبنای اصلی آن هم فعالیتهایی می باشد که دانش آموز در طول سال تحصیلی انجام می‌دهد.

وی افزود: آزمون دانش آموزان متوسطه اول و دوم (پایه هفتم تا یازدهم) هنوز اعلام رسمی نشده و تا چند روز آینده این مشخص می شود،

رخشانی ادامه داد: منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم؛ اما تصمیم تقریبا گرفته شده و به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان و عیدفطر امتحان را برگزار خواهیم کرد، در پایه دوازدهم شاخه نظری دانش آموزان همه کتاب را مطالعه می‌کنند اما با توجه به اینکه ممکن است در پاره‌ای موارد دانش آموزان همه کتاب را مطالعه نکرده باشند، در امتحانات نهایی ۸۰ درصد دروس را مبنای امتحان ۲۰ نمره‌ای قرار داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند یا موبایل هوشمند ندارند یا با داشتن چند دانش آموز در خانواده و یک گوشی همراه مشکل ایجاد می‌شد، در استان ۲۵۰ راهبر آموزشی داریم که با ارائه بسته‌های آموزشی در راستای اهداف آموزشی تلاش می‌کنند.

 انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول