اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر روسیه در بیروت: درباره تقسیم نفوذ در سوریه هیچ توافقی با آمریکا و ترکیه نداریم

سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد که برای روسیه، حاکمیت سوریه فراتر از هر گونه ملاحظه‌ای است و هر گونه اظهار نظر درباره تقسیم مناطق نفوذ صحت ندارد.

سفیر روسیه در بیروت: درباره تقسیم نفوذ در سوریه هیچ توافقی با آمریکا و ترکیه نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان هر گونه معامله مسکو بر سر سوریه را تکذیب کرد.

زاسپکین در برنامه شامگاهی شبکه المیادین گفت که برای روسیه، حاکمیت سوریه فراتر از هر گونه ملاحظه‌ای است و هر گونه اظهار نظری درباره تقسیم مناطق نفوذ صحت ندارد.

سفیر مسکو با بیان اینکه روسیه در هر مسئله‌ای که مربوط به سران سوریه باشد، مداخله نمی‌کند، این مسائل را مختص ملت سوریه عنوان کرد. چندی پیش سفیر پیشین روسیه در سوریه گفته بود که باید «درباره آینده سوریه به ویژه سرنوشت مسئولان نظام مجددا اندیشید».

وی با بیان اینکه «واقعیت، تحریف شده و موضع شخصی وی، موضع مسکو نیست»، گفت: «هیج معامله‌ای با هیچ طرفی بر سر سوریه صورت نگرفته است».

زاسپکین با اشاره به تمایل روسیه برای تشریک مساعی همه طرف‌ها علیه خطرات موجود، خاطر نشان کرد: «با توجه به جنگ رسانه‌ای علیه ما، لازم است که به شایعات پاسخ داد».

سفارت روسیه در لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه هفته جاری، به «اخبار کذب و افترا به مواضع روسیه در قبال رخدادهای سوریه» واکنش نشان داد که این اکاذیب را «قسمتی از سریال گمراه کننده» عنوان کرد که هدف از آن، ایجاد این توهم است که روسها با آمریکا و ترکیه بر سر تقسیم نفوذ در سوریه به توافق رسیده‌اند.

این دیپلمات روس درباره پرونده سلاح شیمیایی در سوریه گفت که «این پرونده در راستای یک جنگ رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده، تحریف شده است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول