اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با مقامات یونیسف و اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه ترکمنستان به طور جداگانه با نماینده اتحادیه اروپا و رئیس نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل در این کشور دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با مقامات یونیسف و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «دیگو رویز آلانسو» سفیر اتحادیه اروپا و «کریستینو ویگاند» رئیس نمایندگی یونیسف در عشق آباد دیدار و گفت و گو کرد.

مرداف و آلانسو ضمن این دیدار به توسعه مثبت همکاری میان ترکمنستان و اتحادیه اروپا طی سال های اخیر اشاره وضعیت فعلی و دورنمای توسعه مشارکت چند جانبه در چارچوب پروژه ها و استراتژی های اولویت دار را بررسی کردند.

دو طرف در مورد ابتکار «قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان در خصوص تضمین حمل و نقل بین المللی در شرایط اضطراری و همچنین توسعه روابط در زمینه انرژی و مناسبات بشردوستانه تبادل نظر کردند.

اهداف و وظایف استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی از جمله دیگر موضوعاتی بود که طی این ملاقات مورد بررسی قرار گرفت.

باید گفت که ترکمنستان و اتحادیه اروپا به طور مرتب در مورد پروژه های بزرگ در زمینه توسعه سیستم های حمل و نقل و زیرساخت های انرژی منطقه ای بحث و تبادل نظر می کنند.

در جریان دیدار وزیر خارجه ترکمنستان و رئیس نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل در عشق آباد به همکاری موفق و طولانی مدت دو طرف اشاره و بر اثربخشی برنامه هایی که در سطح ملی تهیه و اجرای شدند، تاکید شد.

طرفین همچنین در مورد اقدامات بعدی متمرکز به بهبود اقدامات در زمینه دیجیتال سازی آموزش و پرورش، مراقبت های بهداشتی، سیستم حمایت اجتماعی و آمادگی اضطراری تبادل نظر کردند.

طی این ملاقات فعالیت های ترکمنستان در زمینه تضمین و اجرای حقوق کودک در چارچوب اهداف توسعه پایدار بررسی شد.

شایان ذکر است که دولت ترکمنستان در همکاری با یونیسف از سال 1994 میلادی به این سو برنامه های مشترک در زمینه ارتقاء سیستم های حمایت اجتماعی، آموزشی و بهداشتی برای کودکان و هماهنگی قوانین ملی در مورد کودکان با قوانین بین المللی با موفقیت مورد اجرای قرار داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول