اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الکاظمی: تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق تقویت می‌شود

مامور تشکیل کابینه عراق طی نشست با هیئتی از کمیساریای عالی انتخابات عراق متعهد شد که تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه در عراق تقویت می‌شود.

الکاظمی: تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق تقویت می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل کابینه عراق روز سه شنبه وعده داد که بری تقویت اعتماد به فرایند انتخابات و نظام انتخاباتی تلاش خواهد کرد.

دفتر اطلاع رسانی نامزد نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای گفت: « الکاظمی امروز در جریان میزبانی از هیئتی از کمیساریای عالی و مستقل انتخابات به ریاست قاضی جلیل عدنان رئیس شورای این کمیساریا  قول داد که برای تقویت اعتماد به فرآیند انتخابات و برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه تلاش خواهد کرد».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم در ادامه بیانیه آمده است: «دولت برای برگزاری انتخابات بر اساس اصولی شفاف و عادلانه تلاش خواهد کرد که پاسخگوی شرایط کنونی باشد و اعتماد را به فرآیند انتخابات و نظام انتخاباتی بازگرداند».

الکاظمی خطاب به هیئت کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: «شما شرکای نخست وزیر و دولت او برای عبور کشور از بحران کنونی هستید و از همین  رو همکاری با سازمان ملل و نهادهای بین المللی ضرورت دارد».

در پایان بیانیه آمده است که در این دیدار درباره کار کمیساریای عالی انتخابات و نیازها و ماموریت آتی آن  بحث و گفت‌وگو شده است.

پارلمان عراق در چهاردهم آذر ماه گذشته قانون جدید کمیساریای انتخابات در این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن کمیساریای عالی قبلی  انتخابات عراق منحل شد و اعضا و مدیرانی که با این نهاد همکاری داشتند، بازنشست شدند.

با آغاز اعتراضات در عراق، برخی از احزاب و معترضان خواستار تغییر قانون انتخابات و قانون کمیساریای انتخابات در این کشور شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول