اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تاکید روحانی و «پاشینیان» بر مشارکت و انتقال تجربیات ایران و ارمنستان برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان روابط دو کشور را دوستانه و روبه گسترش دانسته و بر ضرورت تلاش مسئولان در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور برای توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – ایروان تاکید کردند.

تاکید روحانی و «پاشینیان» بر مشارکت و انتقال تجربیات ایران و ارمنستان برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و «نیکول پاشینیان»  نخست وزیر ارمنستان عصر امروز در گفت‌وگویی تلفنی، با اشاره به شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و مشکلاتی که این بیماری برای دولت ها و ملت ها بوجود آورده، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های منطقه ای و بین المللی و انتقال تجربیات دو کشور در راستای مقابله با کرونا تاکید کردند.

دو طرف با بیان اینکه ایران و ارمنستان به عنوان دو کشور همسایه باید در این شرایط سخت بیشتر به فکر هم و یاری رسان یکدیگر باشند، تلاش مسئولان دو کشور در مرزها در راستای بازگرداندن تدریجی حجم تبادل کالا و روابط تجاری به حالت عادی با رعایت دقیق دستور العمل‌های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان کردند.

روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در زمینه تامین و ساخت مواد بهداشتی و ضدعفونی، دستگاه ونتیلاتور، سی تی اسکن و ماسک، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در حد توان خود نیازمندی‌های دیگر کشورها از جمله ارمنستان را در مقابله با کرونا برطرف کند.

«نیکول پاشینیان» همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از موفقیت‌های کشورمان در راستای مقابله با بیماری کرونا و نتایج و تاثیرات مثبت آن تجلیل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول