اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین در آذربایجان‌ غربی توسعه می‌یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: توسعه پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس با ایجاد مزارع پرورشی الگویی و نمایشی در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه و کاهش فشار بر اراضی کشاورزی و مراتع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین در آذربایجان‌ غربی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول جلیلی عصر امروز در جلسه هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین و مدیران ستادی سازمان در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهار کرد: وجود فاصله معنادار بین میانگین تولید یک محصول کشاورزی توسط کشاورزان عادی با میانگین تولید همان محصول توسط کشاورزان پیشرو، نشانگر تاثیر سیستم‌های نوین و علمی در افزایش تولید است که می‌تواند به جهش تولید در این بخش بیانجامد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی برای جهش تولید در بخش کشاورزی این است که میزان و ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های مختلف تولیدی این بخش افزایش پیدا کند که ایجاد مزارع الگویی و نمایشی یکی از این راهکارهای عملی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر یافته‌های علمی و دانشی که کشاورزان پیشرو در اختیار دارند، یافته‌ها و تجربیات آنها به بهره‌برداران انتقال پیدا کند به یقین بخش کشاورزی با جهش تولید بسیار بالایی مواجه خواهد شد.

جلیلی اعلام کرد: ضریب نفوذ مزارع الگویی بین بهره‌برداران از کلاس‌های آموزشی ترویجی بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۵درصد سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کاداستر، تمام اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی کشاورزی، تعداد بهره‌برداران، نوع کشت، میزان آب و ... رصد می‌شود تا بتوانیم نقشه‌های تناسب اراضی را طوری طراحی کنیم که محصولاتی که بیشترین ارزش افزوده را دارد و کم آب بر و پر بازده است، در استان کشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: توسعه پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس با ایجاد مزارع پرورشی الگویی و نمایشی در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه و کاهش فشار بر اراضی کشاورزی و مراتع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول