اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار اف‌دی‌ای نسبت به داروی درمان کرونا

سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعیه ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین در بیماران کرونایی هشدار داد.

هشدار اف‌دی‌ای نسبت به داروی درمان کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اطلاعیه‌ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین همچون بروز مشکل در ضربان قلب در بیماران مبتلا به کرونا و طی آزمایشات بالینی هشدار داد. 

هیدروکسی کلروکین و یک داروی مرتبط با آن، کلروکین در حال حاضر تحت آزمایش‌های احتمالی COVID-19 قرار دارند.

این دارو هنوز برای این استفاده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید نشده است؛ هیدروکسی کلروکین برای درمان مالاریا، لوپوس اریتماتوز و آرتریت روماتوئید استفاده می شود.

FDA مسئول حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تنظیم و نظارت بر ایمنی مواد غذایی، محصولات تنباکویی، مکمل‌های غذایی، واکسن، تزریق خون، دستگاه‌های پزشکی، دستگاه‌های ساطع اشعه الکترومغناطیس (ERED)، محصولات دامپزشکی و لوازم آرایشی است.

 سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد استفاده از هیدروکسی کلروکین یا کلروکین برای COVID-۱۹ در خارج از بیمارستان یا یک کارآزمایی بالینی به دلیل بروز مشکلات احتمالی برای قلب هشدار داد. 

FDA گفت: مصرف این داروها از طریق نسخه‌های سرپایی افزایش یافته است.

به گزارش این سازمان، هیدروکسی کلروکین و کلروکین می‌توانند باعث ایجاد ضربان قلب غیر طبیعی مانند طولانی شدن فاصله QT و ضربان قلب سریع و خطرناک به نام تاکی‌کاردی‌بطنی شوند.

FDA گفت: بیمارانی که دارای مشکلات بهداشتی دیگری مانند بیماری‌های قلبی و کلیوی نیز هستند، احتمالاً هنگام دریافت این داروها در معرض خطر این مشکلات هستند.

این آژانس اعلام کرده است که همچنان به بررسی خطرات مرتبط با استفاده از هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای COVID-۱۹ می‌پردازد و در صورت دسترسی به اطلاعات بیشتر، آنها را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول